Psychocultural and economic determinations of antreprenorial behavior.
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
551 8
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-18 17:18
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.923:334-051 (1)
Psihologie (3362)
Forme de organizare și cooperare în activitatea economică (975)
SM ISO690:2012
STOICA, Maria-Cristina, MARINESCU, Gabriela. Psychocultural and economic determinations of antreprenorial behavior.. In: Psihologie, revista ştiinţifico-practică , 2020, nr. 1-2(36), pp. 74-86. ISSN 1857-2502. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3949355
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie, revista ştiinţifico-practică
Numărul 1-2(36) / 2020 / ISSN 1857-2502 /ISSNe 2537-6276

Psychocultural and economic determinations of antreprenorial behavior.

Determinări psiho-culturale și economice ale comportamentului antreprenorial.

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3949355
CZU: 159.923:334-051

Pag. 74-86

Stoica Maria-Cristina1, Marinescu Gabriela2
 
1 ”Petre Andrei” University,
2 University of Medicine and Pharmacy “Grigore T. Popa”, Iasi
 
 
Disponibil în IBN: 16 iulie 2020


Rezumat

The paper analyses some psychological and cultural determinants of Romanian entrepreneurship. The underlying hypothesis is that some psychological and cultural personalities are more prone to entrepreneurship than other segments of the population. Individuals with a certain psychological and cultural profile can have or acquire entrepreneurial skills, risk inclination, by virtue of personality traits. The work has scientifically demonstrated the existence or absence of significant links between personality traits, culture, economical context and entrepreneurship. Currently, the economic crisis is accelerating, and the concerns for future uncertainties are spreading throughout our society

Lucrarea analizează unele determinări psihologice și culturale ale antreprenoriatului românesc. Ipoteza care stă la baza este că unele personalități psihologice și culturale sunt mai predispuse la antreprenoriat decât alte segmente ale populației. Persoanele cu un anumit profil psihologic și cultural pot avea sau dobândi abilități antreprenoriale, înclinație de risc, în virtutea trăsăturilor de personalitate. Lucrarea a demonstrat științific existența sau absența unor legături semnificative între trăsăturile de personalitate, cultură, contextul economic și antreprenoriat. În prezent, criza economică se accelerează, iar preocupările pentru incertitudinile viitoare se răspândesc în întreaga societate.

Cuvinte-cheie
psychological and cultural traits, entrepreneurship, education,

trăsături psihologice și culturale, antreprenoriat, educaţie