Motivarea pentru instruire prin investigaţii Ştiinţifice
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
653 67
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-04 09:32
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.3 (442)
Educație (14312)
SM ISO690:2012
COROPCEANU, Eduard, NEDBALIUC, Boris, MATROI, Alexandra. Motivarea pentru instruire prin investigaţii Ştiinţifice. In: Instruire prin cercetare pentru o societate prosperă: consacrată jubileului "90 de ani ai Facultăţii Biologie şi Chimie", 21-22 martie 2020, Chişinău. Chişinău: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2020, Vol.1, pp. 27-33. ISBN 978-9975-76-307-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Instruire prin cercetare pentru o societate prosperă
Vol.1, 2020
Conferința "Instruire prin cercetare pentru o societate prosperă"
Chişinău, Moldova, 21-22 martie 2020

Motivarea pentru instruire prin investigaţii Ştiinţifice

CZU: 371.3

Pag. 27-33

Coropceanu Eduard, Nedbaliuc Boris, Matroi Alexandra
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 16 iulie 2020


Rezumat

Investigaţia ştiinţifică prezintă o cale eficientă şi motivantă pentru atragerea tinerilor în studii profunde ale unor fenomene, descoperirea unor particularităţi noi, formularea concluziilor fundamentale despre lumea înconjurătoare. Pentru ştiinţele cu caracter experimental este foarte important ca elevii de la nivelul preuniversitar să desfăşoare activităţi de cercetare. Dezvoltarea acestei competenţe trebuie să aibă loc pe trepte de la simplu la compus. Iniţial elevul trebuie deprins cu observarea unor fenomene, apoi se recomandă dezvoltarea abilităţilor experimentale, ca ulterior sa fie implicat în investigaţii ce solicită aplicarea achiziţiilor anterioare. Motivarea influenţează implicarea activă a elevilor în procesul de cunoaştere şi depinde de organizarea procesului educaţional, de îmbinarea corectă a metodelor didactice, conţinutul materialului studiat şi formele de lucru cu elevii.

Scientific research represents an efficient and motivating way to attract young people to study in depth some phenomena, to discover new peculiarities, to formulate fundamental conclusions about the world around them. In the field of experimental sciences it is very important for the pre-university students to carry out reserch activities. The development of this skill has to be made in stages - from simple to complex. Initially the students must be accustomed to observing phenomena, after this, the development of experimental skills is recommended, to be subsequently involved in investigations requesting the application of previously acquired skills. Motivation influences the active involvement of students in the learning process and depends on the organization of the educational process, on the correct combination of teaching methods, on the content of the studied material and the on the forms used in working with the students.

Cuvinte-cheie
motivare, experiment, instruire prin cercetare, performanță în educație,

motivation, experiment, training through research, performance in education