Articolul precedent |
Articolul urmator |
538 3 |
Ultima descărcare din IBN: 2022-01-16 17:45 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
[323.15+327](478+4) (1) |
Mișcări naționale populare, etnice și aspectele specifice. Minorități naționale și etnice (195) |
Relații internaționale. Politică internațională. Activitate internațională. Politică externă (1442) |
SM ISO690:2012 GALUŞCENCO, Oleg. Inluenta politicii integrarii europene asupra dezvoltarii relatiilor interetnice din Republica Moldova. In: Patrimoniul cultural: cercetare, valorificare, promovare, Ed. 12, 28-29 mai 2020, Chișinău. Chișinău: Institutul Patrimoniului Cultural, 2020, Ediția 12, p. 77. ISBN 978-9975-84-123-8. DOI: https://doi.org/10.6084/m9.figshare.12356468 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Patrimoniul cultural: cercetare, valorificare, promovare Ediția 12, 2020 |
||||||
Conferința "Patrimoniul cultural: cercetare, valorificare, promovare" 12, Chișinău, Moldova, 28-29 mai 2020 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.6084/m9.figshare.12356468 | ||||||
CZU: [323.15+327](478+4) | ||||||
Pag. 77-77 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În anul 1991 țara noastră a devenit independentă. Independența Moldovei a fost proclamată de Parlament pe 27 august 1991. În această zi, Parlamentul a adoptat Declarația de Independență a Republicii Moldova, în care se declara că Republica Moldova este un stat suveran și independent, care poate liber, fără de incursiuni din afară să decidă prezentul și viitorul în concordanță cu idealurile și sfintele dorințe ale poporului, în spațiul istoric și etnic al formării acestuia. În prima jumătate a anilor 90, Republica Moldova a devenit subiect al dreptului internațional. Republica Moldova este un stat polietnic, de aceea promovarea unei politici etnice echilibrate este vital necesară. În caz contrar, situația poate degenera într-o mare explozie. În ultimul deceniul al secolului XX – începutul secolului XXI au fost adoptate Constituția Republicii Moldova și alte acte legislative democratice importante privind drepturile minorităților etnice. Este apreciabil faptul că ramurile puterii legislative, executive și judecătorești își fundamentează acțiunile sale pe experiența și recomandările organizațiilor europene. Dar, cu regret, aceste acte sunt realizate practic doar parțial. Deoarece numărul total al minorităților etnice din Republica Moldova este destul de însemnat, dezvoltarea armonioasă a relațiilor interetnice este o problemă actuală pentru țara noastră. În prezent aceste relații sunt per total evaluate pozitiv. Totuși, tendințele dezvoltării lor provoacă temeri atât reprezentanților minorităților, cât și organizațiilor internaționale. Referitor la situația minorităților etnice din Republica Moldova este necesar de menționat că aceasta nu este atât de bună cum ne-am dori, dar nici așa de rea cum ar fi putut fi. Este necesar și în continuare de a utiliza pe larg experiența Uniunii Europene în acest domeniu. Și, cel mai important, de a aplica în practică pe scară largă această experiență. |
||||||
|