Accesul la educație preșcolară și la învățământ secundar și postsecundar. realitatea Republicii Moldova versus standarde CEDO
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
648 10
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-11 00:06
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
342.733:37.014.1(478) (1)
Drepturile fundamentale. Drepturile omului. Drepturi și îndatoriri ale cetățenilor (909)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3845)
SM ISO690:2012
MOCANU, Victor, POLISCA, Cezara-Elena. Accesul la educație preșcolară și la învățământ secundar și postsecundar. realitatea Republicii Moldova versus standarde CEDO. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Sociale), 2020, nr. 3(133), pp. 162-169. ISSN 1814-3199. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3887493
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Sociale)
Numărul 3(133) / 2020 / ISSN 1814-3199 /ISSNe 2345-1017

Accesul la educație preșcolară și la învățământ secundar și postsecundar. realitatea Republicii Moldova versus standarde CEDO

Access to preschool and secondary and post-secondary education. reality Republic of Moldova versus ECHR’s standards

DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3887493
CZU: 342.733:37.014.1(478)

Pag. 162-169

Mocanu Victor, Polisca Cezara-Elena
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
Disponibil în IBN: 12 iunie 2020


Rezumat

Educația reprezintă un factor crucial pentru evoluția umană, care conferă toate instrumentele necesare pentru dezvol-tarea persoanei în cadrul mediului cultural în care locuiește. Aceasta ia forma unui proces permanent de pregătire personală, profesională, socială și culturală, care are ca scop accesul la cunoștințe, știință, tehnică și la alte bunuri și valori culturale, iar realizarea efectivă a acesteia înnobilează persoana. Scopul acestei cercetări constă în analiza condițiilor de acces la educație preșcolară și la învățământ secundar și postsecundar, prevăzute în legislație, precum și a standardelor stabilite prin sistemul Convenției Europene a Drepturilor Omului pe palierul asigurării acestui drept.

Education is one of the key factors of human evolution, giving all the necessary tools for the development of the person within the cultural environment in which he lives. It represents a permanent process of personal, professional, social and cultural training, aiming at the access to knowledge, science, technology and other cultural goods and values, and its effective realisation ennobles the person. The purpose of this research is intended to assess the conditions of access to preschool education and secondary and post-secondary education, as provided by the law, as well as the standards established by the System of the European Convention of Human Rights within the scope of this right.

Cuvinte-cheie
acces la educație, drept la instruire, educație preșcolară, învăţământ secundar, CEDO, CtEDO,

access to education, right to education, preschool education, secondary education, ECHR, ECtHR