Instrumente interactive de măsură pentru învăţământul modern
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
789 11
Ultima descărcare din IBN:
2023-06-25 22:36
SM ISO690:2012
LUCHIAN, Efimia, EVTODIEV, Silvia, ROTARU, Irina, UNTILA, Dumitru. Instrumente interactive de măsură pentru învăţământul modern. In: Integrare prin cercetare şi inovare.: Ştiinţe ale naturii. Ştiinţe exacte , 10-11 noiembrie 2014, Chișinău. Chisinau, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Moldova, 2014, R, SNE, pp. 118-121.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Integrare prin cercetare şi inovare.
R, SNE, 2014
Conferința "Integrare prin cercetare şi inovare"
Chișinău, Moldova, 10-11 noiembrie 2014

Instrumente interactive de măsură pentru învăţământul modern


Pag. 118-121

Luchian Efimia, Evtodiev Silvia, Rotaru Irina, Untila Dumitru
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 7 aprilie 2020


Rezumat

Încadrarea Republicii Moldova în spaţiul european al educaţiei şi instruirii este un imperativ al timpului [1,2] care reclamă implementarea noilor tehnologii educaţionale, folosind cele mai moderne resurse educaţionale, inclusiv interactivitatea [3]. WizTeach este un software de predare interactiv, conceput pentru utilizarea cu orice tablă interactivă, proiector interactiv şi orice hardware touch screen [4], ce oferă o nemaipomenită incursiune informatică pentru descoperirea pas cu pas a tematicilor preconizate, având ca obiectiv formarea motivaţiei pentru studierea cursurilor ca domenii relevante pentru viaţa socială, manifestarea tenaicităţii, perseverenţei, independenţei în gândire şi în acţiune şi, nu în ultimul rând, oferă cadrului didactic posibilitatea de a transforma orele de studiu într-o adevărată călătorie în lumea cunoaşterii. În lucrarea dată, ne vom referi la Instrumente de Măsură pe care le selectăm navigând cu ajutorul meniurilor în cascadă. De pe pictograma de control a aplicaţiei, se selectează Bara de Unelte pentru afişarea lor ulterioară. Barele de Unelte disponibile sunt: Instrumente standard, Matematică, Cultură generală, Setări. Pentru a selecta una din aceste bare de unelte se dă click pe ea. Aplicaţia dispune de opt instrumente de măsură (Fig.1). Acestea sunt: Riglă, Raportor, Compas, Convertor, Ceas, Calculator, Cronometru, Ruletă de măsurare. Unealta Riglă, permite măsurarea laturilor drepte sau a distanţei dintre două puncte. Ea poate fi rotită, redimensionată şi mutată pentru a măsura distanţe oriunde în cadrul ecranului. Punerea în aplicare a Instrumentelor Interactive de Măsură oferă profesorului posibilitatea de a combina cu succes metodele clasice de predare cu cele moderne diversificând astfel lecţiile. Raportorul este Instrumentul de Măsură ce ne permite să măsurăm unghiuri oriunde în cadrul ecranului şi este prezentat în Figura 2. El poate fi deplasat, redimensionat, transformat în varianta de 360˚, pentru a putea măsura unghiuri mai mari de 180˚. Astfel profesorul are posibilitatea de a manipula acest instrument în orice ipostază, oferindu-le elevilor cele mai minuţioase explicaţii.Dacă în timpul desfăşurării lecţiei apare necesitatea de a desena un anumit cerc, cu parametrii stabiliţi, atunci din meniul Instrumentelor de Măsură se selectează Compasul. Se dă click şi se menţine apăsat butonul mausului deasupra creionului, în timp ce deplasăm pentru a stabili mărimea razei. Creionul se trage în jos pentru a selecta culoarea dorită a cercului, iar în urma eliberării creionului cercul se va desena. De asemeni, avem posibilitatea de a obţine informaţii legate de cercul trasat, pentru aceasta dăm click pe pictograma “i” [5].Unealta de conversie poate fi utilizată pentru a converti unităţi de masă, volum, distanţă, temperatură şi timp, dintr-o unitate de măsură în alta, de exemplu din yarzi în metri, din grade Celsius în grade Fahrenheit etc.  La apăsarea pe pictograma ceasului, pe ecran este afişat un ceas analogic. Pentru a seta timpul dorit, pe ceasul analogic, se dă click pe limba corespunzătoare a ceasului şi se roteşte în poziţia dorită (de ex. orarul la 2 şi minutarul la 3, pentru a afişa 2:15). Pentru comutare la ceas digital, se selectează pictograma DIGITAL de pe carcasa ceasului. Pentru a introduce ora exactă în cazul ceasului digital, se utilizează tastele săgeată sus/jos de pe carcasă, pentru fiecare din numerele afişate. Comutarea între modul de afişare de 24/12 ore, se efectuează dând click pe pictogramele din partea dreaptă a carcasei ceasului. De asemenea, se poate converti valoarea afişată de ceasul digital în afişare pe ceasul analogic dând click pe pictograma ANALOGIC din partea de jos a ceasului digital. Imaginea ceasului este prezentată în Figura 3. Opţiunea Calculator oferă posibilitatea utilizării unui calculator de buzunar, direct pe ecranul computerului, ce include printre altele şi funcţiile de calculare procente, extragere radical, ridicare la pătrat şi la cub (Fig. 4).   Cronometrul poate fi folosit pentru a înregistra durata unei activităţi. Este oferită posibilitatea de a înregistra timpi parţiali apăsând butonul . Această funcţie este redată în Figura 5.Ruleta de măsurare, prezentată în Figura 6, poate fi utilizată pentru a măsura lungimea obiectelor de pe ecran. Ruleta poate fi deplasată dând click pe ea şi trăgând-o în poziţia dorită, de unde va începe măsurarea. Valoarea măsurată va fi afişată în bara de unelte – Distanţă.Instrumentele interactive de măsură pentru învăţământul modern, fiind parte componentă a unui software integrat, pot fi utilizate cu uşurinţă în cadrul lecţiilor, atât în cadrul ciclului primar, cât şi a celui liceal, iar interactivitatea va deveni una din metodele contemporane fundamentale în educaţia modernă.