Perceptia publica asupra sistemului educational din România: o analiza retrospectiva si provocari pentru viitor
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
852 80
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-30 11:49
SM ISO690:2012
CARANFIL, Narcisa Gianina, ROBU, Viorel. Perceptia publica asupra sistemului educational din România: o analiza retrospectiva si provocari pentru viitor. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences, Ed. 8, 8-9 decembrie 2017, Chişinău. Chişinău, 2018: "Print-Caro" SRL, 2017, Ediția 8, pp. 229-237. ISBN 978-9975-3168-9-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences
Ediția 8, 2017
Conferința "Preocupări contemporane ale științelor socioumane"
8, Chişinău, Moldova, 8-9 decembrie 2017

Perceptia publica asupra sistemului educational din România: o analiza retrospectiva si provocari pentru viitor

Public perception of educational system in Romania: a retrospective analysis and future challenges


Pag. 229-237

Caranfil Narcisa Gianina1, Robu Viorel2
 
1 Universitatea Liberă Internaţională din Moldova,
2 Universitatea „Vasile Alecsandri”, Bacău
 
 
Disponibil în IBN: 24 februarie 2020


Rezumat

În România, s-au produs multe schimbări odată cu sfârșitul epocii comuniste. Aceste schimbări au afectat toate sistemele funcționale ale societății, inclusiv economia, sănătatea publică și educația. Din nefericire, din momentul căderii regimului comunist în anul 1989, s-au remarcat niveluri reduse ale stabilității și consensului în domeniul educației. De exemplu, nivelul scăzut al calității și eficienței educației se reflectă în pregătirea neadecvată a absolvenților de liceu români în raport cu lumea muncii competitive. Filosofii care s-au preocupat de domeniul social și economic au arătat, în mod consistent, rolul vital pe care educația îl are în înzestrarea indivizilor cu informațiile, abilitățile și competențele de care au nevoie, pentru a participa eficient în societatea contemporană și în economia globală. Îmbunătățirea calității și eficienței educației va contribui la o forță de muncă și societate mai bine adaptate și mai productive. Această lucrare oferă o imagine de ansamblu asupra istoriei legislației și reglementărilor în domeniul educației din România. De asemenea, sunt examinate cauzele percepției publice negative asupra sistemului educațional din România, punctele slabe și amenințările actuale, precum și unele provocări pentru viitor.

In Romania, many changes occurred with the end of the communist era. These changes affected all societal function systems, including economy, public health and education. Unfortunately, since the fall of communist regime in 1989, there has been little stability and consensus in the field of education. For example, the poor quality and effectiveness of education is reflected in the inadequate preparation of Romanian high school graduates for the world of competitive work. Social and economic philosophers have consistently shown that education plays a vital role in providing individuals with the knowledge, skills and competences needed to participate effectively in contemporay society and in the global economy. Improving the quality and effectiveness of education will contribute to a more well-adjusted and productive workforce and society. This study provides an overview of the history of Romanian education legislation and regulations. The reasons for negative public perception of Romanian educational system, actual weaknesses and threats, and some future challenges are also examined.

Cuvinte-cheie
România, sistem educaţional, istoria legislației și reglementărilor în domeniul educației, puncte slabe și amenințări, percepție publică, provocări pentru viitor,

Romania, educational system, history of education legislation and regulations, weaknesses and threats, public perception, future challenges