Articolul precedent |
Articolul urmator |
852 80 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-30 11:49 |
SM ISO690:2012 CARANFIL, Narcisa Gianina, ROBU, Viorel. Perceptia publica asupra sistemului educational din România: o analiza retrospectiva si provocari pentru viitor. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences, Ed. 8, 8-9 decembrie 2017, Chişinău. Chişinău, 2018: "Print-Caro" SRL, 2017, Ediția 8, pp. 229-237. ISBN 978-9975-3168-9-7. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences Ediția 8, 2017 |
||||||
Conferința "Preocupări contemporane ale științelor socioumane" 8, Chişinău, Moldova, 8-9 decembrie 2017 | ||||||
|
||||||
Pag. 229-237 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În România, s-au produs multe schimbări odată cu sfârșitul epocii comuniste. Aceste schimbări au afectat toate sistemele funcționale ale societății, inclusiv economia, sănătatea publică și educația. Din nefericire, din momentul căderii regimului comunist în anul 1989, s-au remarcat niveluri reduse ale stabilității și consensului în domeniul educației. De exemplu, nivelul scăzut al calității și eficienței educației se reflectă în pregătirea neadecvată a absolvenților de liceu români în raport cu lumea muncii competitive. Filosofii care s-au preocupat de domeniul social și economic au arătat, în mod consistent, rolul vital pe care educația îl are în înzestrarea indivizilor cu informațiile, abilitățile și competențele de care au nevoie, pentru a participa eficient în societatea contemporană și în economia globală. Îmbunătățirea calității și eficienței educației va contribui la o forță de muncă și societate mai bine adaptate și mai productive. Această lucrare oferă o imagine de ansamblu asupra istoriei legislației și reglementărilor în domeniul educației din România. De asemenea, sunt examinate cauzele percepției publice negative asupra sistemului educațional din România, punctele slabe și amenințările actuale, precum și unele provocări pentru viitor. |
||||||
Cuvinte-cheie România, sistem educaţional, istoria legislației și reglementărilor în domeniul educației, puncte slabe și amenințări, percepție publică, provocări pentru viitor, Romania, educational system, history of education legislation and regulations, weaknesses and threats, public perception, future challenges |
||||||
|