Opţiune şi obligativitate – calea spre normativitate
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
691 11
Ultima descărcare din IBN:
2023-03-06 13:59
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.01 (4278)
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (3934)
SM ISO690:2012
PÂSLARU, Vlad. Opţiune şi obligativitate – calea spre normativitate. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2019, nr. 6(118), pp. 2-5. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3583014
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 6(118) / 2019 / ISSN 1810-6455

Opţiune şi obligativitate – calea spre normativitate

The Optional and the Compulsory: A Means of Achieving Normativity

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3583014
CZU: 37.01

Pag. 2-5

Pâslaru Vlad
 
Institutul de Filologie Română „Bogdan Petriceicu-Hasdeu”
 
 
Disponibil în IBN: 6 februarie 2020


Rezumat

Autorul întreprinde, în premieră pentru Republica Moldova, un exerciţiu epistemic de definire-explicitare a binomului opţiune-obligativitate în instruire şi educaţie, gândit să reglementeze teoretic activitatea de proiectare-realizare a disciplinelor opţionale în învăţământul general. Discursul teoretic este structurat pe coordonatele considerate cele mai lucrative, politic-ideologică şi epistemică.

The author undertakes, for the first time for the Republic of Moldova, an epistemic exercise of defining-explaining the binomial option-binding in training and education, designed to theoretically regulate the activity of designing-realizing the optional activities in general education. The theoretical discourse is structured on the most lucrative coordinates, the politicalideological and the epistemic ones

Cuvinte-cheie
învăţare obligatorie, învăţare opţională, teleologie, tehnologizare,

compulsory learning, optional learning, teleology, technology