Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
626 1 |
Ultima descărcare din IBN: 2020-02-08 15:33 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
030(09)(478) (1) |
Справочные издания общего типа. Энциклопедии, словари (19) |
SM ISO690:2012 ŢĂRUŞ, Didina. Dualismul antreprizei enciclopedice: modelul ideatic versus conţinutul reprezentativ şi ofertant. In: Enciclopedica. Revista de istorie a ştiinţei şi studii enciclopedice , 2015, nr. 1(8), pp. 54-59. ISSN 1857-365X. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Enciclopedica. Revista de istorie a ştiinţei şi studii enciclopedice | ||||||
Numărul 1(8) / 2015 / ISSN 1857-365X | ||||||
|
||||||
CZU: 030(09)(478) | ||||||
Pag. 54-59 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Sunt tratate aspecte ale procesului de elaborare a Enciclopediei Moldovei ancorate între două paliere: cel al modelului ideatic al sistemului de cunoştinţe generate de ştiinţe/arte şi cel al corpusului de conţinuturi, fiecare implicând anumite asumări, rigori de natură teoretică şi practică. Sunt punctate premise şi oportunităţi de abordare interdisciplinară a problematicii ce vizează selectarea şi organizarea rezultatelor ştiinţifice din diverse ramuri în articole enciclopedice precum şi accesul/oferta de cunoştinţe intercorelate. Se accentuează că doar realizarea asumărilor în integralitatea lor deschide posibilităţi pentru construirea şi „închiderea” unor circuite hermeneutice, accesarea şi cunoaşterea nu doar a unor subiecte/teme punctuale, dar şi a celor asociate/înrudite, în acest mod enciclopedia apropiindu-se de ceea ce ar trebui să constituie în esenţă – un corpus de conţinuturi, cunoştinţe „înlănţuite”. |
||||||
Cuvinte-cheie Cunoştinţe ştiinţifice, interpretare, clasificare a ştiinţelor/artelor, termeni ştiinţifici, referinţe, reprezentativitate, Selecţie, conţinut enciclopedic, scientific knowledge, interpretation, classification of sciences/arts, scientific terms, references, representativeness, selection, encyclopedic content |
||||||
|