Dimensiunile esenţiale ale creativităţii umane
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
676 44
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-04 20:46
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.95 (178)
Психология (3368)
SM ISO690:2012
DODON, Daniela. Dimensiunile esenţiale ale creativităţii umane. In: Vector European, 2019, nr. 3, pp. 134-139. ISSN 2345-1106.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Vector European
Numărul 3 / 2019 / ISSN 2345-1106 /ISSNe 2587-358X

Dimensiunile esenţiale ale creativităţii umane

The essential dimensions of human creativity

CZU: 159.95

Pag. 134-139

Dodon Daniela
 
Școala Gimnazială Catolică Sf. Petru
 
 
Disponibil în IBN: 29 ianuarie 2020


Rezumat

Indiferent de modul de abordare se pot identifica două note definitorii ale creativităţii: noutate şi valoare. Noutatea poate să se situeze la diferite niveluri fiind evaluată prin distanţa dintre punctul de plecare - produsul nou obţinut, această distanţă reprezentând de fapt cota de originalitate. Creativitatea ca proces şi activitate hipercomplexă are atât o valoare individuală, cât şi una socială superioară. Creativitatea individuală este o premisă a creativităţii sociale.

Regardless of the approach, two defining notes of creativity can be identified: novelty and value. The novelty can be located at different levels being evaluated by the distance between the starting points - the new product obtained, this distance representing in fact the quota of originality. Creativity as a process and hyper-complex activity has both an individual value and a higher social value. Individual creativity is a premise of social creativity.

Cuvinte-cheie
creativitatea umană, imaginaţie, inspiraţie, talent, supradotare, comportament, activitate psihică creativă, structură a personalităţii, creativitate de grup,

human creativity, imagination, inspiration, talent, gift giving, behavior, creative psychic activity, personality structure, group creativity