Inovația în spriginul concurenței în economia mondială
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1026 35
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-16 21:39
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
339.137 (183)
Общие вопросы торговли. Рынок (811)
SM ISO690:2012
GRIBINCEA, Alexandru, BADERA, Awawdi, FAYED, Khatib Nasreen, GRIBINCEA, Alexandru. Inovația în spriginul concurenței în economia mondială. In: Vector European, 2019, nr. 3, pp. 63-69. ISSN 2345-1106.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Vector European
Numărul 3 / 2019 / ISSN 2345-1106 /ISSNe 2587-358X

Inovația în spriginul concurenței în economia mondială

Innovation as a support of competition in world economy

CZU: 339.137

Pag. 63-69

Gribincea Alexandru1, Badera Awawdi2, Fayed Khatib Nasreen3, Gribincea Alexandru2
 
1 Universitatea de Stat din Moldova,
2 Universitatea Liberă Internaţională din Moldova,
3 Necunoscută, Israel
 
 
Disponibil în IBN: 29 ianuarie 2020


Rezumat

Inovația și concurența uneori sunt aliați, alteori – dușmani. Specificul pieței de astăzi este creșterea continuă a rolului inovației pentru succes: modificarea situației pe piața mondială impune o revizuire a poziției inovației în activitățile agenților economici. Studiul direcțiilor de evoluare a pieței emergente din secolul al XXI-lea a semnalat unele trăsături majore: evoluția pieței constă într-o creștere continuă a variabilității, instabilității și imprevizibilității. Politica de concurență și politica de inovare sunt complementare. Această situație rezultă din suprapunerea a două logici contradictorii. Pe de o parte, concurența alimentează inovația. Motivul principal este că procesul de inovare, în dimensiunea sa Schumpeteriană de „distrugere creativă”, se bazează pe impulsul concurenței. Pe de altă parte, analiza economică identifică și un regim de „acumulare creativă” în care inovația este guvernată mai puțin de o logică de turbulență și expansiune decât de imperativele de aprofundare și concentrare. Evoluarea economică de astăzi se manifestă prin importanța principală a tehnologiilor de vârf, produse inteligente, R&D și prin automatizarea utilajului, echipamentului de producție. Ponderea noilor cunoștințe încorporate în tehnologie, echipamente, instruire, organizarea producției în țările dezvoltate reprezintă de la 80 până la 95% din creșterea PIB. Scopul cercetării constă în investigarea corelării dintre inovare și concurență pe piața mondială a produselor și serviciilor.

Innovation and competition are sometimes allies, sometimes adversaries. The specific feature of today's market is the continuous growth of the role of innovation for success: changing the situation in the external environment requires a review of the role and place of innovation in the activities of companies. The analysis of the development trend of the global market in the 21st century has revealed the main feature: the development of the market implies a continuous increase of variability, instability and unpredictability. The competition policy and the innovation policy are complementary. This situation results from the overlapping of two contradictory logics. On the one hand, competition fuels innovation. The main reason is that the innovation process, in its Schumpeterian dimension of "creative destruction", is based on the stimulus of competition. On the other hand, the economic analysis also identifies a regime of "creative accumulation" in which innovation is governed less by a logic of turbulence and expansion than by the imperatives of deepening and concentration. The modern economic development is characterized by the main importance of the scientific and technological progress and by the intellectualization of the main factors of the production. The share of new knowledge incorporated in technology, equipment, training, and management of production in developed countries represents 80 to 95% of GDP growth. The aim of the research is to study the correlation between innovation and competition in the world market of products and services.

Cuvinte-cheie
inovaţie, concurenţă, avantaje, competiţie, economie mondială, piața produselor / serviciilor,

innovation, Competition, advantages, Competition, world economy, product / service market