Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1026 35 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-16 21:39 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
339.137 (183) |
Общие вопросы торговли. Рынок (811) |
SM ISO690:2012 GRIBINCEA, Alexandru, BADERA, Awawdi, FAYED, Khatib Nasreen, GRIBINCEA, Alexandru. Inovația în spriginul concurenței în economia mondială. In: Vector European, 2019, nr. 3, pp. 63-69. ISSN 2345-1106. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Vector European | ||||||
Numărul 3 / 2019 / ISSN 2345-1106 /ISSNe 2587-358X | ||||||
|
||||||
CZU: 339.137 | ||||||
Pag. 63-69 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Inovația și concurența uneori sunt aliați, alteori – dușmani. Specificul pieței de astăzi este creșterea continuă a rolului inovației pentru succes: modificarea situației pe piața mondială impune o revizuire a poziției inovației în activitățile agenților economici. Studiul direcțiilor de evoluare a pieței emergente din secolul al XXI-lea a semnalat unele trăsături majore: evoluția pieței constă într-o creștere continuă a variabilității, instabilității și imprevizibilității. Politica de concurență și politica de inovare sunt complementare. Această situație rezultă din suprapunerea a două logici contradictorii. Pe de o parte, concurența alimentează inovația. Motivul principal este că procesul de inovare, în dimensiunea sa Schumpeteriană de „distrugere creativă”, se bazează pe impulsul concurenței. Pe de altă parte, analiza economică identifică și un regim de „acumulare creativă” în care inovația este guvernată mai puțin de o logică de turbulență și expansiune decât de imperativele de aprofundare și concentrare. Evoluarea economică de astăzi se manifestă prin importanța principală a tehnologiilor de vârf, produse inteligente, R&D și prin automatizarea utilajului, echipamentului de producție. Ponderea noilor cunoștințe încorporate în tehnologie, echipamente, instruire, organizarea producției în țările dezvoltate reprezintă de la 80 până la 95% din creșterea PIB. Scopul cercetării constă în investigarea corelării dintre inovare și concurență pe piața mondială a produselor și serviciilor. |
||||||
Cuvinte-cheie inovaţie, concurenţă, avantaje, competiţie, economie mondială, piața produselor / serviciilor, innovation, Competition, advantages, Competition, world economy, product / service market |
||||||
|