Articolul precedent |
Articolul urmator |
751 5 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-12-19 17:43 |
SM ISO690:2012 CEBOTAROŞ, Viorica. Pragmatic Competence: The Speech Act of Request. In: Abordarea prin competenţe a formării universitare: probleme, soluţii, perspective: Materialele Conferinţei Ştiinţifice Internaţionale consacrată aniversării a 65-a de la fondarea Universităţii de Stat „Alecu Russo” din Bălţi, 25 mai 2011, Bălți. Bălţi: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2011, pp. 252-254. ISBN 978-9975-50-060-9 . |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Abordarea prin competenţe a formării universitare: probleme, soluţii, perspective 2011 | ||||||
Conferința "Abordarea prin competenţe a formării universitare: probleme, soluţii, perspective" Bălți, Moldova, 25 mai 2011 | ||||||
|
||||||
Pag. 252-254 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Pentru a comunica eficient într-o limbă străină nu este de ajuns să cunoaştem sistemul lexical şi gramatical al limbii date. Cu mult mai important se dovedeşte a fi cunoaşterea şi aplicarea regulilor socioculturale caracteristice societăţii limba căreia o studiem. Erorile pragmatice comise de studenţi (chiar şi de cei care posedă o înaltă competenţă lingvistică) demonstrează necesitatea deplasării accentului pe latura pragmatică a învăţării limbii engleze. Transferul pragmatic negativ adesea cauzează eşec în comunicarea interculturală. Acest fapt subliniază că învăţarea unei limbi străine vizează nu doar formarea competenţelor lingvistice, ci şi a celor pragmatice. Deosebirile culturale sunt reflectate foarte bine în actele de vorbire. Formularea rugăminţii reprezintă un exemplu unde cultura engleză diferă considerabil de cea română prin preferinţa pentru strategiile indirecte. Necunoaşterea, şi respectiv, neaplicarea regulilor culturale de formulare a rugăminţii în limba engleză ar putea crea neînţelegeri între un vorbitor nativ şi un reprezentant al culturii române. |
||||||
Cuvinte-cheie competenţă, competența pragmatică, rugăminţi, predare, competence, pragmatic competence, requests, teaching |
||||||
|