Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
650 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-06-21 10:42 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
81’272 (4) |
Языкознание и языки. Лингвистика (5040) |
SM ISO690:2012 SOLTAN, Angela. Rolul contextului și al interdisciplinarității în politica lingvistică educațională. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Umanistice), 2019, nr. 10(130), pp. 77-84. ISSN 1811-2668. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Umanistice) | ||||||
Numărul 10(130) / 2019 / ISSN 1811-2668 /ISSNe 2345-1009 | ||||||
|
||||||
CZU: 81’272 | ||||||
Pag. 77-84 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Lucrarea pune în discuție și urmărește rolul contextului și al interdisciplinarității în politica lingvistică educațională prin contribuțiile a patru autori de referință din spații culturale sau temporale diferite. Totodată, lucrarea prezintă diferite demersuri culturale în procesul constituirii cadrului metodologic al sociolingvisticii. Doi dintre autorii analizați sunt nume notorii din domeniul politicii lingvistice din spațiul anglo-saxon. Einar Haugen reprezentă prima generație de socio-lingviști, iar Robert L. Cooper pe cea de a doua. Ceilalți doi autori sunt nume notorii din spațiul cultural latin: Eugen Coșeriu din domeniul filozofiei limbii și din prima generație de lingviști preocupați de teoretizarea sociolingvisticii, iar Pierre Bourdieu din domeniul sociologiei, reprezentând prima generație de sociologi care și-au extins sfera de cercetare spre lingvistică. |
||||||
Cuvinte-cheie fractură culturală, achiziția limbilor, comportament lingvistic, planificare lingvistică, piață lingvisti-că, piața limbilor, cadru de cercetare, cultural fracture, language acquisition, language behavior, language planning, linguistic marketplace, market for languages, research framework |
||||||
|