Rolul contextului și al interdisciplinarității în politica lingvistică educațională
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
650 4
Ultima descărcare din IBN:
2023-06-21 10:42
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
81’272 (4)
Языкознание и языки. Лингвистика (5040)
SM ISO690:2012
SOLTAN, Angela. Rolul contextului și al interdisciplinarității în politica lingvistică educațională. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Umanistice), 2019, nr. 10(130), pp. 77-84. ISSN 1811-2668.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Umanistice)
Numărul 10(130) / 2019 / ISSN 1811-2668 /ISSNe 2345-1009

Rolul contextului și al interdisciplinarității în politica lingvistică educațională

The role of context and interdisciplinarity in language education policy

CZU: 81’272

Pag. 77-84

Soltan Angela
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 20 ianuarie 2020


Rezumat

Lucrarea pune în discuție și urmărește rolul contextului și al interdisciplinarității în politica lingvistică educațională prin contribuțiile a patru autori de referință din spații culturale sau temporale diferite. Totodată, lucrarea prezintă diferite demersuri culturale în procesul constituirii cadrului metodologic al sociolingvisticii. Doi dintre autorii analizați sunt nume notorii din domeniul politicii lingvistice din spațiul anglo-saxon. Einar Haugen reprezentă prima generație de socio-lingviști, iar Robert L. Cooper pe cea de a doua. Ceilalți doi autori sunt nume notorii din spațiul cultural latin: Eugen Coșeriu din domeniul filozofiei limbii și din prima generație de lingviști preocupați de teoretizarea sociolingvisticii, iar Pierre Bourdieu din domeniul sociologiei, reprezentând prima generație de sociologi care și-au extins sfera de cercetare spre lingvistică.

The paper discusses and analyzes the role of context and interdisciplinarity in educational language policy through the contributions of four leading authors from different cultural or temporal spaces. At the same time, the paper presents different cultural approaches in the process of establishing the methodological framework of sociolinguistics. Two of the authors analyzed are notorious names in the field of language policy in the Anglo-Saxon area. Einar Haugen represents the first generation of sociolinguists, and Robert L. Cooper the second. The other two authors are notorious names in the Latin cultural space: Eugen Coșeriu in the field of language philosophy and the first generation of linguists concerned with the theorizing of sociolinguistics, and Pierre Bourdieu in the field of sociology, represents the first generation of sociologists who have extended their field of research to linguistics.

Cuvinte-cheie
fractură culturală, achiziția limbilor, comportament lingvistic, planificare lingvistică, piață lingvisti-că, piața limbilor, cadru de cercetare,

cultural fracture, language acquisition, language behavior, language planning, linguistic marketplace, market for languages, research framework