Specificul politicilor educaţionale în ţările bazinului Mării Negre
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
578 9
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-14 04:13
SM ISO690:2012
CUROŞ, Liudmila. Specificul politicilor educaţionale în ţările bazinului Mării Negre. In: Probleme geopolitice şi istorico-geografice ale Bazinului Mării Negre, 4 iunie 2019, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Institutul de Relații Internaționale din Moldova, 2019, pp. 201-206. ISBN 978-9975-3076-7-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme geopolitice şi istorico-geografice ale Bazinului Mării Negre 2019
Conferința "Probleme geopolitice şi istorico-geografice ale Bazinului Mării Negre"
Chişinău, Moldova, 4 iunie 2019

Specificul politicilor educaţionale în ţările bazinului Mării Negre

The specifics of educational policies in the Black Sea basin based countries


Pag. 201-206

Curoş Liudmila
 
Institutul de Relaţii Internaţionale din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 18 ianuarie 2020


Rezumat

În accepțiunea Comisiei Europene, regiunea Mării Negre reprezintă o zonă distinctă, ce reunește: 6 state riverane – Bulgaria, România, Ucraina, Federația Rusă, Georgia și Turcia – și 4 state pe care istoria, proximitatea și legăturile strânse cu bazinul Mării Negre – Armenia, Azerbaidjan, Republica Moldova și Grecia le recomandă ca actori relevanți în zonă. Tranziția economică dificilă, declinul demografic, influența directă a sistemului de învățământ ”sovietic”, a o bună parte din ele, a afectat și situația din sistemul de învățământ. Deși ponderea investițiilor în educație crește, competitivitatea economiei rămâne scăzută. Astfel, au intervenit o serie de modificări în sistemul de învățământ legate de orientarea spre valorile Uniunii Europene și racordarea sistemului educațional la standarde-le europene, care a generat și necesitatea unor ajustări în politica educațională promovată în spațiul țărilor din bazinul Mării Negre, în special studierea impactu-lui schimbărilor climatice asupra regiunii Mării Negre. Implementarea sau adap-tarea politicilor din sistemul educațional asigură modernizarea procesului de studii, deschide calea către necesitățile beneficiarului direct, duc la armonizarea învățământului cu cele mai bune practici internaționale.

In the European Commission's view, the Black Sea region is a distinct area, comprising 6 river states - Bulgaria, Romania, Ukraine, the Russian Federation, Georgia and Turkey - and 4 states that history, proximity and close ties with the Black Sea basin - Armenia, Azerbaijan, Republic of Moldova and Greece recom-mend them as relevant actors in the area. The difficult economic transition, the demographic decline, the direct influence of the "soviet" educational system, a good part of them, also affected the situation in the education system. Although the share of investment in education increases, the compe-titiveness of the economy remains low. Thus, a series of changes were made in the education system related to the orientation towards the values of the European Union and the connection of the educational system to the European standards, which genera-ted the necessity of adjustments in the educational policy promoted in the Black Sea basin, especially the study of the impact climate change on the Black Sea region. The implementation or adaptation of policies in the education system ensures the modernization of the study process, opens the way to the needs of the direct benefi-ciary, leads to the harmonization of the education with the best international practices.

Cuvinte-cheie
educaţie, politici educaţionale, sistemul de învăţământ, studierea impactului, schimbări climatice, practici internaţionale,

education, Educational policies, education system, studying the impact, climatic changes, international practices