,,Cetatea Isarlâk” ca Ultima Grecie în opera lui Ion Barbu
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1200 31
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-14 13:08
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
821.135.1.09(092) (43)
Литература на балканских романских языках (2086)
SM ISO690:2012
STAJILA, Emilia. ,,Cetatea Isarlâk” ca Ultima Grecie în opera lui Ion Barbu. In: Philologia, 2019, nr. 5-6(305-306), pp. 55-60. ISSN 1857-4300. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3566684
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Philologia
Numărul 5-6(305-306) / 2019 / ISSN 1857-4300 /ISSNe 2587-3717

,,Cetatea Isarlâk” ca Ultima Grecie în opera lui Ion Barbu

,,The Isarlac fortress” as the last Greece in Ion Barbu’s opera

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3566684
CZU: 821.135.1.09(092)

Pag. 55-60

Stajila Emilia
 
Universitatea de Stat „Dimitrie Cantemir”
 
 
Disponibil în IBN: 16 ianuarie 2020


Rezumat

Ion Barbu, conjugating the two areas that seem irreconcilable – poetic and mathematical art, has built up (and the word signifies a certain formal effort) a universe that corresponds to his conception of the Universe and the world. To achieve such a programmatic goal, he imagined, in the romantic spirit, the transformation of Uncreated into Creation, the auroral beginnings of the World

Ion Barbu, conjugând cele două domenii care par ireconciliabile – arta poetică și matematica, a ținut să construiască (și cuvântul semnifică un anumit efort formal) un univers al său care să corespundă concepției sale despre Univers și lume. Pentru a realiza un asemenea obiectiv programatic, a imaginat, în spiritul romanticilor, transformarea Increatului în Creație, începuturile aurorale ale lumii.

Cuvinte-cheie
myth, element of myth, mythology, creation, universe,

mit, mitem, mitologie, creaţie, univers