Phrases, expressions and collocations using “travel”, ”holiday” and “tourism” words used in travelling and tourism
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1251 11
Ultima descărcare din IBN:
2023-07-11 14:53
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
81:379.85 (1)
Языкознание и языки. Лингвистика (5020)
Досуг. Свободное время. Праздничные дни. Каникулы (44)
SM ISO690:2012
MARIN, Cristina-Gabriela, GEANA, Corina-Mihaela. Phrases, expressions and collocations using “travel”, ”holiday” and “tourism” words used in travelling and tourism. In: Journal of Social Sciences, 2019, vol. 2, nr. 4, pp. 36-39. ISSN 2587-3490. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3550711
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Journal of Social Sciences
Volumul 2, Numărul 4 / 2019 / ISSN 2587-3490 /ISSNe 2587-3504

Phrases, expressions and collocations using “travel”, ”holiday” and “tourism” words used in travelling and tourism

Fraze, expresii și colocaţii care folosesc cuvintele „călătorie”, „vacanţă” și „turism” utilizate în călătorii și turism

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3550711
CZU: 81:379.85

Pag. 36-39

Marin Cristina-Gabriela, Geana Corina-Mihaela
 
University of Craiova
 
 
Disponibil în IBN: 29 decembrie 2019


Rezumat

This study focuses on the words ”travel”, “holiday” and “tourism” and their collocations and expressions so that students can use these important terms flexibly. In order to meet the communicative demands of the tourism industry our learners need proficient levels of general language skills. Tourism has been diversified, therefore sun and sand are no longer being the only option available, from rural tourism to adventure holidays and including ecotourism which is very related to the environment. The Travel and Tourism students need to be aware of currently used specialised vocabulary in their field of studies.Vocabulary learning is an essential part in foreign language learning, as the meanings of new words are not familiar to students or learners. Linguistic research in this field has mainly focused on the linguistic features of mediatised representations such as brochures, websites and guidebooks. Lexical knowledge is central to communicative competence and to acquisition of a second foreign language and a lack of vocabulary knowledge is an obstacle to learning. Having these goals as background the paper wants to develop a parctical direction. It is meant to be a useful tool for students and teachers of English, both at university level and for English as a second language, as well as for anyone interested in the specialised vocabulary used in travelling and tourism.

Lucrarea de faţă studiază expresiile şi colocaţiile care includ cuvintele ”călătorie”, “vacanţă” şi “turism” din limba engleză astfel încât, studenţii să poată folosi aceşti termeni cât mai flexibil. Studiul limbii engleze trebuie sã aibă în vedere şi componenta de comunicare atât de necesarã în turism. Noţiunea de turism s-a diversificat, soarele şi nisipul nemaifiind singurele opţiuni; ea cuprinzând toate aspectele referitoare la aceasta, de la turismul rural la vacanţele de aventurã, atât eco-turismul cât şi conservarea mediului înconjurător fiind incluse. Studenţii secţiei Turism trebuie sã cunoască vocabularul specializat folosit în mod curent în domeniul lor de studii. Invãţarea vocabularului reprezintã o parte esenţialã a învăţării unei limbi străine, având în vedere faptul cã înţelesurile cuvintelor şi expresiilor noi nu sunt familiare studenţilor sau celor care învaţã o limbã străină. Cercetarea lingvisticã în acest domeniu se concentreazã în principal pe trãsãturile lingvistice ale cuvintelor sau expresiilor aşa cum apar în broşuri, site-uri sau ghiduri de călătorie. Aprofundarea lexicalã este o parte esenţialã a competenţei comunicative şi a învãţãrii unei limbi străine. Având în vedere toate aceste obiective, lucrarea se doreşte a fi un instrument practic atât pentru studenţi cât şi pentru profesorii de limba englezã, atât la nivel academic cât şi pentru învãţarea limbii engleze în general, precum şi celor interesaţi de vacabularul specializat folosit în turism.

Cuvinte-cheie
communication approach, cultural diversity, flexible terms, specialised vocabulary, travel buzzwords,

abordarea comunicativã, diversifitate culturalã, termeni flexibili, vocabular specializat, cuvinte cheie în turism