Impactul gradului de recunoaștere al mărcii în contextul cuantificării prejudiciului moral cauzat prin contrafacere și acţiuni de concurenţă neloială
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
659 11
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-17 11:48
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
347.772:343.533.6 (2)
Коммерческое (торговое) право (1290)
Преступления против общественных устоев, нравственности и семьи (508)
SM ISO690:2012
MORARU, Iulian. Impactul gradului de recunoaștere al mărcii în contextul cuantificării prejudiciului moral cauzat prin contrafacere și acţiuni de concurenţă neloială. In: Intellectus, 2019, nr. 3-4, pp. 25-29. ISSN 1810-7079.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Intellectus
Numărul 3-4 / 2019 / ISSN 1810-7079 /ISSNe 1810-7087

Impactul gradului de recunoaștere al mărcii în contextul cuantificării prejudiciului moral cauzat prin contrafacere și acţiuni de concurenţă neloială

Impact of the Degree of Trademark Recognition in the Context of Quantifying the Moral Damage caused by Counterfeiting and Unfair Competition Actions

CZU: 347.772:343.533.6

Pag. 25-29

Moraru Iulian
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 24 decembrie 2019


Rezumat

Evaluarea prejudiciului material cauzat urmare a acţiunilor de contrafacere și de concurenţă neloială reprezintă o sarcină realizabilă pe motivul existenţei unor criterii strict determinate în ceea ce privește cuantifi carea acestuia. O situaţie mai difi cilă, însă, este generată în momentul în care apare necesitatea determinării prejudiciului moral cauzat prin acţiunile menţionate. Gradul de recunoaștere al mărcii reprezintă unul dintre criteriile în contextul cuantifi cării prejudiciului moral cauzat prin acţiuni de contrafacere și de concurenţă neloială. Astfel, în mod normal, mărimea prejudiciului moral susceptibil a fi încasat depinde inclusiv de gradul de recunoaștere al mărcii, drepturile asupra căreia au fost încălcate. În acest sens, există o practică naţională relevantă care vine să confi rme aspectul respectiv.

The assessment of material damage caused by counterfeiting and unfair competition is an achievable task based on strictly defi ned criteria for its quantifi cation. However, a more diffi cult situation arises when it becomes necessary to determine the moral damage caused by these actions. The degree of trademark recognition is one of the criteria for quantifying moral damage caused by counterfeiting and unfair competition actions. As a rule, the extent of moral damage that may be caused also depends on the degree of trademark recognition, the rights in which were violated. In this regard, there is the relevant national practice that confi rms this aspect.

Cuvinte-cheie
gradul de recunoaștere al mărcii concurenţă neloială contrafacere cuantifi carea prejudiciului moral caracterul distinctiv al mărcii marca notorie marca de renume,

degree of trademark recognition unfair competition counterfeiting quantifi cation of moral damage distinctive character of trademark notorious trademark renowned trademark