Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
573 2 |
Ultima descărcare din IBN: 2020-02-05 08:53 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
85.73(478)+785.73:781.61 (1) |
ЯЗЫК. ЯЗЫКОЗНАНИЕ. ЛИНГВИСТИКА. ЛИТЕРАТУРА (8348) |
Инструментальная музыка (274) |
SM ISO690:2012 CHICIUC, Natalia. Principii compoziționale în Trio-urile lui Gheorghe Neaga. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2019, nr. 1(34), pp. 36-40. ISSN 2345-1408. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | ||||||
Numărul 1(34) / 2019 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | ||||||
|
||||||
CZU: 85.73(478)+785.73:781.61 | ||||||
Pag. 36-40 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Muzica instrumentală de cameră semnată de Gheorghe Neaga constituie un repertoriu bogat în creații reprezentative pentru domeniul muzicii academice autohtone. Cu atât mai mult cu cât, din perspectiva artei componistice, autorul a tins în cadrul acesteia către o excelare în cazul fiecărui element de expresivitate muzicală. Drept dovezi în acest sens pot fi considerate și cele două Trio-uri neaghiene. Scrise în două perioade distincte (1976, respectiv 2001), acestea reprezintă o polaritate din punctul de vedere al perceperii și tratării compoziționale și dramaturgice a conținutului muzical. Prin urmare, articolul de față este propus în scopul prezentării unor principii și tehnici utilizate de Gheorghe Neaga în cadrul celor două opusuri în sensul evoluției măiestriei sale componistice. |
||||||
Cuvinte-cheie creaţie instrumentală de cameră, Trio, compoziţie, dramaturgie muzicală, instrumental chamber music, trio, composition, musical dramaturgy |
||||||
|