Portofoliul şi proiectul modular în învăţământul profesional
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
705 7
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-19 20:24
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091 (476)
Организация обучения (523)
SM ISO690:2012
CARTALEANU, Tatiana, COSOVAN, Olga. Portofoliul şi proiectul modular în învăţământul profesional. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2019, nr. 4-5(116-117), pp. 22-27. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3521016
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 4-5(116-117) / 2019 / ISSN 1810-6455

Portofoliul şi proiectul modular în învăţământul profesional

The Portfolio and the Modular Project in Vocational Education

DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3521016
CZU: 37.091

Pag. 22-27

Cartaleanu Tatiana1, Cosovan Olga2
 
1 Centrul Educaţional Pro Didactica,
2 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
Disponibil în IBN: 20 noiembrie 2019


Rezumat

Aplicarea proiectului şi a portofoliului în învăţământul profesional este o necesitate. Portofoliul poate contribui vizibil la dezvoltarea competenţelor, mai ales a competenţei de a învăţa pe parcursul întregii vieţi, şi poate servi ca dovadă a valorii meseriaşului, iar proiectul stimulează creativitatea, soluţionarea problemelor şi cultivă spiritul de echipă. Pregătirea unei serii de traininguri pentru profesorii şi maiştrii din instituţiile de învăţământ profesional a pornit de la aplicarea unui chestionar electronic. Concluziile la care s-a ajuns în rezultatul analizei răspunsurilor la întrebările chestionarului generează structura a 3 traininguri distincte.

It is hard to overestimate the importance of the project and the portfolio in vocational education. The portfolio can visibly contribute to the development of competences, especially the lifelong learning competence, and may serve as evidence of a tradesman’s value, whereas the project stimulates creativity and problem-solving and promotes team spirit. The development of a series of training courses for teachers and foremen employed in vocational education began with an electronic questionnaire. Based on the conclusions reached after analyzing the answers provided by respondents, three separate training courses were designed.

Cuvinte-cheie
portofoliu, proiect, competenţe profesionale, chestionar,

portfolio, project, professional competences, questionnaire