A pedagogist's professional development: world trends in postgraduate education of Ukraine
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
832 2
Ultima descărcare din IBN:
2021-11-09 03:42
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.14 (31)
Воспитание. Обучение. Образование (14312)
SM ISO690:2012
ZHOROVA, Iryna. A pedagogist's professional development: world trends in postgraduate education of Ukraine. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2019, nr. 3(17), pp. 148-152. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v17i3.148-152
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 3(17) / 2019 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

A pedagogist's professional development: world trends in postgraduate education of Ukraine

Dezvoltarea profesională a pedagogului: tendințe mondiale în învățământul postgradual al Ucrainei

DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v17i3.148-152
CZU: 371.14

Pag. 148-152

Zhorova Iryna
 
Kherson Academy of Continuing Education
 
 
Disponibil în IBN: 26 octombrie 2019


Rezumat

The article deals with the world experience of professionalization of pedagogical activity. The author presents the British system of continuing pedagogical education which consists of three levels. The organization of postgraduate teacher education in Germany is characterized by a wide variety of traditional and innovative forms of improving pedagogical skills. The predominance of the development of professionalism of teachers in the USA is the effectiveness of teacher's pedagogical activity, which is determined by the level of academic achievement of students.

Articolul tratează experiența mondială de profesionalizare a activității pedagogice. Autorul prezintă sistemul britanic de educație pedagogică continuă, format din trei niveluri. Organizarea învățământului postuniversitar al pedagogilor din Germania se caracterizează printr-o mare varietate de forme tradiționale și inovatoare de îmbunătățire a abilităților pedagogice. Predominanța dezvoltării profesionalismului profesorilor din SUA este eficacitatea activității pedagogice a profesorilor, care este determinată de nivelul de realizare academică a elevilor.

Cuvinte-cheie
pedagogical professionalism, postgraduate education, world experience,

profesionalism pedagogic, educație postuniversitară, experiență mondială