Condiții de eficiență ale evaluării studenților-viitori profesori
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
962 6
Ultima descărcare din IBN:
2023-03-21 16:45
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.26:378 (2)
Воспитание. Обучение. Образование (14269)
Высшее образование. Университеты. Академическое обучение (2565)
SM ISO690:2012
MOGONEA, Florentina, POPESCU, Alexandrina Mihaela, MOGONEA, Florentin-Remus. Condiții de eficiență ale evaluării studenților-viitori profesori. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2019, nr. 3(17), pp. 105-113. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v17i3.105-113
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 3(17) / 2019 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Condiții de eficiență ale evaluării studenților-viitori profesori

Conditions of efficiency of the evaluation of future student-teachers

DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v17i3.105-113
CZU: 371.26:378

Pag. 105-113

Mogonea Florentina, Popescu Alexandrina Mihaela, Mogonea Florentin-Remus
 
Universitatea din Craiova
 
 
Disponibil în IBN: 25 octombrie 2019


Rezumat

Evaluarea reprezintă o activitate fundamentală a cadrului didactic, indiferent de treapta de școlaritate sau nivelul la care se desfășoară. În mediul universitar, ea dobândește note specifice, în acord cu specificul situațiilor în care se realizează, cu profilul psihologic al celor evaluați, cu celelalte componente curriculare. Studiul abordează problematica evaluării academice, din perspectiva condițiilor de eficiență a procesului evaluării. Concretizăm specificul evaluării academice pe situația particulară a evaluării realizate în contextul formării inițiale a viitori profesori. În acest context, condițiile de eficiență identificate de noi se referă la formele de evaluare utilizate, dar, mai ales, la metodele și instrumentele aplicate în vederea stabilirii nivelului de performanță al studenților

Assessment is a fundamental activity of the teacher, regardless of the level of education or the level at which it is carried out. In the university environment, it acquires specific grades, in accordance with the specific situations in which it is carried out, with the psychological profile of those evaluated, with the other curricular components. The study addresses the issue of academic evaluation, from the perspective of the efficiency conditions of the evaluation process. We make specific the specificity of the academic evaluation on the particular situation of the evaluation realized in the context of the initial training of future teachers. In this context, the efficiency conditions identified by us refer to the evaluation forms used, but, in particular, to the methods and tools applied in order to determine the level of performance of the students.

Cuvinte-cheie
evaluare formativă, evaluare iniţială, evaluare sumativă, autoevaluare, metode de evaluare, instrumente de evaluare,

formative evaluation, initial evaluation, summative evaluation, self-evaluation, evaluation methods, evaluation tools