Studiul instabilității unor izomeri ai alcoolilor nesaturați și a reacțiilor intermediare în procesul transformării tautomerice în cadrul cursului de Chimie Organică
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
898 7
Ultima descărcare din IBN:
2023-09-08 09:12
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.3:547.022 (1)
Воспитание. Обучение. Образование (14220)
Органическая химия (484)
SM ISO690:2012
COROPCEANU, Eduard, ARSENE, Ion, ŞARGAROVSCHI (MUNTEANU), Viorica, PURCEL, Zinaida. Studiul instabilității unor izomeri ai alcoolilor nesaturați și a reacțiilor intermediare în procesul transformării tautomerice în cadrul cursului de Chimie Organică. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2019, nr. 2(16), pp. 32-42. ISSN 1857-0623.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 2(16) / 2019 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Studiul instabilității unor izomeri ai alcoolilor nesaturați și a reacțiilor intermediare în procesul transformării tautomerice în cadrul cursului de Chimie Organică

Study of instability of some unsaturated alcohols isomers and of intermediate reactions in the tautomeric transformation process in the Organic Chemistry course

CZU: 371.3:547.022

Pag. 32-42

Coropceanu Eduard1, Arsene Ion12, Şargarovschi (Munteanu) Viorica13, Purcel Zinaida1
 
1 Universitatea de Stat din Tiraspol,
2 Institutul de Chimie,
3 Liceul Teoretic „Vasile Vasilache“, Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 25 octombrie 2019


Rezumat

Tehnologiile educaționale contemporane evoluează paralel cu dezvoltarea socio-economică, implicând tot mai multe elemente inovative, care pot dezvolta la educabili competențe specifice disciplinei. Adaptarea noilor tehnologii informaționale la specificul disciplinelor de studii pentru a soluționa probleme specifice domeniului deschid noi perspective pentru: dezvoltarea științifică în domeniu, specializarea/personalizarea tehnologiilor, perfecționarea metodologiei didactice etc. Multe fenomene complicate din domeniul Științelor naturii nu pot fi observate și explicate prin metode obișnuite, iar tehnologiile informaționale avansate permit studiul, simularea și modelarea lor. Una dintre soluții este utilizarea programelor specializate la Chimie (Gamess, Gaussian, ChemCraft, ChemBioDraw etc.). Utilizarea calculelor cuanto-chimice permite studiul stabilității diferitor izomeri ai unor compuși organici, fapt care consolidează argumentat cunoștințele elevilor/studenților despre probabilitatea existenței configurațiilor moleculare în cadrul diferitor clase de compuși organici.

Contemporary educational technologies are evolving simultaneous with socio-economic development, involving more and more innovative elements, which develop students' skills specific for each discipline. Adaptation of the new information technologies to the specifics of the study disciplines in order to solve specific problems in the field opens new perspectives for: scientific development in the field, specialization of technologies, improvement of didactic methodology, etc. Many complicated phenomena of Natural Science can not be observed and explained by common methods, in this context, advanced information technologies allow their study, simulation and modeling. One of the solutions is the use of specialized chemistry programs (Gamess, Gaussian, ChemCraft, ChemBioDraw, etc.). The use of quantumchemical calculations allows the study of the stability of different isomers of organic compounds, which reinforces the students' knowledge of the probability of molecular configurations within different classes of organic compounds.

Cuvinte-cheie
tehnologii educaţionale, modelare chimică, chimie organică, tautomerie, stabilitate energetică,

educational technologies, chemical modeling, organic chemistry, tautomery, energy stability