Micul business – factor al creșterii gradului de ocupare a populației
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
576 9
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-22 22:46
SM ISO690:2012
CĂLCÂI, Gheorghe. Micul business – factor al creșterii gradului de ocupare a populației. In: Creşterea economică în condiţiile globalizării: : bunăstare și incluziune socială, Ed. 14, 10-11 octombrie 2019, Chișinău. Chisinau, Moldova: Complexul Editorial INCE, 2019, Ediția 14, Vol.1, pp. 188-193. ISBN 978-9975-3305-6-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Creşterea economică în condiţiile globalizării
Ediția 14, Vol.1, 2019
Conferința "Creşterea economică în condiţiile globalizării"
14, Chișinău, Moldova, 10-11 octombrie 2019

Micul business – factor al creșterii gradului de ocupare a populației

SMALL BUSINESS - FACTOR OF GROWTH OF THE POPULATION EMPLOYMENT

JEL: E24

Pag. 188-193

Călcâi Gheorghe
 
Institutul de Cercetări Juridice, Politice și Sociologice
 
Disponibil în IBN: 23 octombrie 2019


Rezumat

În ultimii ani, șomajul în Republica Moldova se află în limitele stabilite de organizațiile internaționale ale muncii. Însă analiza realității sociale denotă că cota oamenilor rămași fără un loc de muncă (șomeri înregistrați, cei care se află în șomaj tehnic, șomeri sezonieri) este destul de mare. Situația creată impune efectuarea unei cercetări profunde care ar stabili cauzele obiective și subiective ale șomajului, ar permite elaborarea unor recomandări de minimizare ale acestui fenomen. Informația din teren a fost colectată cu ajutorul metodelor: studierea documentelor statisticii oficiale și observația sociologică. În lucrare sunt analizate procesul de dezvoltare a întreprinderilor micului business, activitatea lor privind crearea locurilor de muncă, sunt analizate numărul locurilor de muncă create de IMM-uri pe parcursul a 12 ani, caracteristicile micului business îndreptate spre crearea locurilor de muncă; se menționează că întreprinderile antreprenoriatului mic pot crea destule locuri de muncă, minimizând astfel șomajul din țară, însă societatea trebuie să acorde susținere acestor unități economice. Daca populația va fi capabilă să însușească posibilitățile pe care le acordă micul antreprenoriat privind crearea locurilor de muncă, atunci și șomajul va fi redus până la minimul.

In recent years, unemployment in the Republic of Moldova is within the limits set by international labor organizations. Nevertheless, the analysis of the social reality shows that the share of people left without a job (registered unemployed people, those in technical unemployment, seasonal unemployed people) is quite high. The created situation requires a thorough research that would establish the objective and subjective causes of unemployment, would allow the elaboration of recommendations to minimize this phenomenon. The information from the field was collected using such research methods as: studying the official statics documents and the sociological observation. The paper analyzes the development process of small business enterprises, their activity regarding job creation, the number of jobs created by small and medium enterprises during 12 years, the characteristics of the small business aimed at creating jobs; it is mentioned that small entrepreneurship companies can create enough jobs, thus minimizing unemployment in the country, but the company must support these economic units. If the population will be able to use the possibilities offered by small entrepreneurship for job creation, then unemployment will be reduced to the minimum.

Cuvinte-cheie
businessul mic, piaţa muncii, şomaj, întreprinderi mici şi mijlocii, locuri de muncă,

small business, labor market, unemployment, small and medium-sized enterprises, jobs