Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
715 17 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-06-27 10:51 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.013 (467) |
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (3884) |
SM ISO690:2012 TULEI, Angela. Perspectiva pedagogică a definirii valorilor. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2019, nr. 1(113), pp. 12-15. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 1(113) / 2019 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.013 | ||||||
Pag. 12-15 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Istoria omului începe odată cu istoria semnelor şi a valorilor. Animalele, spre deosebire de om, fiind necuvântătoare, nu pot să-şi transforme atracţiile şi repulsiile în valori. Numai dialogul, mai întâi cu ceilalţi şi mai târziu cu sine însuşi, permite distanţarea de fenomene şi ivirea întrebărilor despre esenţa lor. Numai dialogul face posibilă elaborarea ideilor, singurul mijloc dialogal de comunicare fiind limbajul uman. Chestiunea valorilor a fost definită din diverse perspective şi dimensiuni, cum ar fi: dimensiunea filosofică, perspectiva istorică, perspectiva economică, estetică, psihologică etc. În prezentul articol ne vom axa pe perspectiva pedagogică de definire a valorilor. |
||||||
Cuvinte-cheie axiologie, valoare, pedagogie, educaţie, teorie, polaritate, capacitate, axiology, value, pedagogy, theory, education, polarity, Capacity |
||||||
|