Evaluarea – premisa dezvoltării eficiente a instituţiei de învăţământ
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
766 40
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-15 17:35
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.07:005 (150)
Административные проблемы учебных заведений (198)
Управление. Менеджмент (1894)
SM ISO690:2012
MOGA, Ecaterina, SPIRIDUȘ, Geanina. Evaluarea – premisa dezvoltării eficiente a instituţiei de învăţământ. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2017, nr. 5-6(105-106), pp. 45-47. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 5-6(105-106) / 2017 / ISSN 1810-6455

Evaluarea – premisa dezvoltării eficiente a instituţiei de învăţământ

Evaluation as a Premise for the Successful Development of an Educational Institution

CZU: 37.07:005

Pag. 45-47

Moga Ecaterina1, Spiriduș Geanina2
 
1 Liceul Teoretic „Elimul Nou“, mun. Chişinău,
2 Şcoala Gimnazială „Ion Creangă", or. Bacău
 
 
Disponibil în IBN: 11 septembrie 2019


Rezumat

Trăim într-un deceniu al unor schimbări majore în învăţământ, schimbări propulsate de cei care şiau arătat intenţia de a elimina mediocritatea din educaţie. Dorinţa de a excela şi de a corespunde anumitor standarde este dictată de o realitate concretă: profesorul de ieri nu mai reprezintă un exemplu de leadership, nu se mai bucură de autoritate, vocea sa nu mai este auzită, iar deciziile nu-i sunt respectate. Profesorii sunt cei care aduc schimbarea, care pot crea cadrul necesar realizării unei educaţii de calitate, ce ar corespunde cerinţelor la zi şi ar produce rezultatele de care are nevoie societatea. Dezvoltarea competenţelor profesionale ale cadrelor didactice este imperativă şi ar trebui să se afle în permanenţă în vizorul managerului şcolar, care va căuta noi căi de stimulare a comportamentului proactiv – cheia spre excelenţă.

We are in the decade with great changes in the domain of education – changes resulting from the impulse by intellectual society to eliminate mediocrity from education. The desire to excel and to align to specific standards comes at a time when the teacher is no longer a standard of leadership, with a voice that is heard, with influence, a person whose decisions are respected. Teachers are those agents of change who can create a framework for the development of quality education, an education that meets current European standards and produces the results society needs. The development of teachers’ professional competence is the order of the day and ought to be always targeted by the school manager, who must seek new ways to motivate proactive behavior – the key to excellence.

Cuvinte-cheie
evaluare, educaţie, cadru didactic, cadru de conducere, dezvoltare, performanţă,

assessment, education, teacher, manager, development, performance