Proiectele de învăţare: de la concepţie la evaluarea extra muros
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
604 10
Ultima descărcare din IBN:
2023-06-17 14:30
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091 (480)
Организация обучения (530)
SM ISO690:2012
CARTALEANU, Tatiana. Proiectele de învăţare: de la concepţie la evaluarea extra muros. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2017, nr. 5-6(105-106), pp. 23-27. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 5-6(105-106) / 2017 / ISSN 1810-6455

Proiectele de învăţare: de la concepţie la evaluarea extra muros

Learning Projects: from Conception to Extra Muros Assessement

CZU: 37.091

Pag. 23-27

Cartaleanu Tatiana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 11 septembrie 2019


Rezumat

Articolul se referă la modalitatea prin care o instituţie de învăţământ ar putea conceptualiza şi desfăşura învăţarea prin proiecte cu subiecte inspirate din viaţa comunităţii, participând nemijlocit la soluţionarea unor probleme care, pe de o parte, ar fi inspirate din conţinuturile curriculare la diferite materii şcolare şi competenţele specifice urmărite de acestea, într-o abordare monodisciplinară, transdisciplinară, interdisciplinară sau multidisciplinară, iar pe de altă parte, ar avea în obiectiv sarcinile arzătoare ale acestei comunităţi, a căror rezolvare este posibilă cu participarea elevilor. Sunt examinate câteva etape şi variante de sarcini prin care se poate evolua de la un proiect individual monodisciplinar la unul de anvergură, interesant atât pentru elevii care îl vor realiza şi pentru profesorii care îi vor ghida, cât şi pentru întreaga comunitate, al cărei rol va fi mai întâi de furnizor de informaţii şi date, iar apoi – de evaluator extra muros.

The article examines the way in which an educational establishment may conceptualize and develop learning based on projects whose subjects are inspired by community life, by participating in the solving of issues that are, on the one hand, derived from the curricular contents of various school disciplines and their specific competencies, in a monodisciplinary, transdisciplinary, interdisciplinary, or multidisciplinary approach; on the other hand, the projects would have as objectives certain stringent community issues that may be solved with the students’ participation. We examine several stages and variants of tasks through which evolution from a monodisciplinary individual project to a wide-reaching one may be accomplished – a process that will be interesting to both the students who accomplish it and the teachers who guide them, as well as to the community itself, which will first provide information and data and then assess the project extra muros.

Cuvinte-cheie
proiect de învăţare, monodisciplinar, interdisciplinar, transdisciplinar, evaluare autentică, învăţare prin cooperare,

learning project, monodisciplinary, interdisciplinary, Transdisciplinary, authentic assessment, learning through cooperation