Bildung – un concept specific al pedagogiei germane. O perspectivă istorică
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
678 10
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-27 18:17
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37(430)(091) (1)
Воспитание. Обучение. Образование (14312)
SM ISO690:2012
LUPAȘCU, Lilia. Bildung – un concept specific al pedagogiei germane. O perspectivă istorică. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2017, nr. 5-6(105-106), pp. 19-22. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 5-6(105-106) / 2017 / ISSN 1810-6455

Bildung – un concept specific al pedagogiei germane. O perspectivă istorică

Bildung – a Specific Concept of German Pedagogy. A Historical Perspective

CZU: 37(430)(091)

Pag. 19-22

Lupașcu Lilia
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 10 septembrie 2019


Rezumat

Bildung este un concept educațional cu multiple sensuri. Rittelmeyer identifică o ramură care își are originea în antichitate și se reflectă în idealul clasic formulat de Platon, de unde se trage tradiția educației libere. Platon stabilește și legătura cu idealul medieval religios, dezvoltat de Eckhart drept o imagine dumnezeiască. În cele din urmă, Bildung își are proveniența în iluminismul german și în perioada romantică timpurie, în operele lui Kant, Humboldt, Goethe, Schiller, Novalis, Schelling ș.a. Conceptul exprimă aspecte precum: formarea morală, sensibilitatea estetică, autonomia educațională, cunoașterea generalistă largă – toate, un moment important pentru cercetarea empirică, în concordanță cu dezvoltarea personalității.

Bildung is an educational concept with many roots. Thus Rittelmeyer (2012) identies one tradition that reaches back to antiquity and the classical ideal expressed by Plato in the introductory quote and here it shares roots with the tradition of liberal education. He finds another one connected to the medieval religious ideal as articulated by, among others, the mystic Eckhart of becoming an image of God. Finally Bildung also has strong roots in the German Enlightenment and early Romantic period in the thought of Kant, Humboldt, Goethe, Schiller, Novalis, Schelling and many more. The concept encompasses matters such as moral formation, aesthetic sensibility, autonomy, wide ranging generalist knowledge and, importantly for empirical research, all in connection with biographical developments.

Cuvinte-cheie
concept, ideal, formare, sensibilitate, cunoştinţe, cercetare, origine, termen, model de educație, evoluţie, semi-educație, neoumanism,

concept, ideal, formation, Sensibility, knowledge, research, origin, term, education model, evolution, half-education, neoumanism