Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
678 10 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-27 18:17 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37(430)(091) (1) |
Воспитание. Обучение. Образование (14312) |
SM ISO690:2012 LUPAȘCU, Lilia. Bildung – un concept specific al pedagogiei germane. O perspectivă istorică. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2017, nr. 5-6(105-106), pp. 19-22. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 5-6(105-106) / 2017 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
CZU: 37(430)(091) | ||||||
Pag. 19-22 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Bildung este un concept educațional cu multiple sensuri. Rittelmeyer identifică o ramură care își are originea în antichitate și se reflectă în idealul clasic formulat de Platon, de unde se trage tradiția educației libere. Platon stabilește și legătura cu idealul medieval religios, dezvoltat de Eckhart drept o imagine dumnezeiască. În cele din urmă, Bildung își are proveniența în iluminismul german și în perioada romantică timpurie, în operele lui Kant, Humboldt, Goethe, Schiller, Novalis, Schelling ș.a. Conceptul exprimă aspecte precum: formarea morală, sensibilitatea estetică, autonomia educațională, cunoașterea generalistă largă – toate, un moment important pentru cercetarea empirică, în concordanță cu dezvoltarea personalității. |
||||||
Cuvinte-cheie concept, ideal, formare, sensibilitate, cunoştinţe, cercetare, origine, termen, model de educație, evoluţie, semi-educație, neoumanism, concept, ideal, formation, Sensibility, knowledge, research, origin, term, education model, evolution, half-education, neoumanism |
||||||
|