Cunoaşterea ştiinţifică versus dezvoltarea intelectuală a elevului
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
859 70
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-17 15:39
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.037 (61)
Воспитание. Обучение. Образование (14220)
SM ISO690:2012
BOTGROS, Ion. Cunoaşterea ştiinţifică versus dezvoltarea intelectuală a elevului. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2017, nr. 2(102), pp. 5-10. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 2(102) / 2017 / ISSN 1810-6455

Cunoaşterea ştiinţifică versus dezvoltarea intelectuală a elevului

Scientific Knowledge Vs the Intellectual Development of the Student

CZU: 37.037

Pag. 5-10

Botgros Ion
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 9 septembrie 2019


Rezumat

În acest articol se analizează aportul a două teorii contemporane ale învăţării – teoria cognitivistă şi cea constructivistă – în procesul formării competenţei de cunoaştere ştiinţifică. Este demonstrată identitatea dintre dezvoltarea gândirii ştiinţifice şi a gândirii critice la elevi în procesul educaţional la disciplinele naturii.

This article analyzes the contribution of two modern theories of learning – cognitivism and constructivism – to the development of students’ competence of scientific knowledge. The author demonstrates the identity between the development of scientific thinking and that of critical thinking in students during their natural sciences education.

Cuvinte-cheie
cunoaştere ştiinţifică, teoria cognitivistă, teoria constructivistă, gândire ştiinţifică, gândire critică,

scientific knowledge, cognitive theory, constructivist theory, scientific thought, critical thinking