Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
775 46 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-13 12:00 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
378.147:004 (73) |
Высшее образование. Университеты. Академическое обучение (2533) |
Информационные технологии. Вычислительная техника. Обработка данных (4103) |
SM ISO690:2012 POPOV, Lidia. Competenţe digitale dezvoltate la studenţi în cadrul cursului universitar „Tehnologii informaţionale şi comunicaţionale”. In: Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”, 2019, nr. 2(53), pp. 106-113. ISSN 1857-0461. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3364347 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos” | |||||
Numărul 2(53) / 2019 / ISSN 1857-0461 /ISSNe 2587-3687 | |||||
|
|||||
DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3364347 | |||||
CZU: 378.147:004 | |||||
Pag. 106-113 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
This article deals with the mechanism for the development of digital competences for students in the study of the ICT course. It is highlighted the use of the special tool, called matrix of competent action, to fix some elements of digital competence training. It includes the following: situational framework; the categories of actions and resources needed to deal with the situation. |
|||||
Cuvinte-cheie action, competence, digital competence, information and communication technologies, learning, Resources, situation, teaching, acţiune, competenţă digitală, competenţă, învăţare, predare, resurse, situație, tehnologii informaţionale şi comunicaţionale |
|||||
|