Articolul precedent |
Articolul urmator |
708 3 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-06-21 18:19 |
SM ISO690:2012 DOBRE-IONIȚĂ, Raluca. Cultura muzicală naţională românească în prima jumătate a secolului al XX-lea. In: Traditie și inovare în cercetarea științifică , 12 octombrie 2017, Bălți. Bălți: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2018, Ediția 7, pp. 92-95. ISBN 978-9975-50-225-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Traditie și inovare în cercetarea științifică Ediția 7, 2018 |
||||||
Conferința "Traditie și inovare în cercetarea științifică" Bălți, Moldova, 12 octombrie 2017 | ||||||
|
||||||
Pag. 92-95 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The premise of the emergence of national music schools took place in the con-text of the revitalization and enrichment of the universal musical culture. The contribution of these schools was a complex process of permanence of national consciousness and its inte-gration into universal artistic values. The evolution of the national music school at the end of the nineteenth century will take place in two directions: on the one hand, the recovery of two centuries of European traditions in the styles, musical aesthetics and composition techniques, and on the other hand the promotion of the national specificity and its integration into the universality. Innovation in music refers to the widening of the emotional palette and, implicitly, of the existing means of expression, the traditional ones, and the possibility of rethinking, readaptation according to the new emotional states that reflect the framework of social life. |
||||||
Cuvinte-cheie culture, musical, Romanian, 20th century |
||||||
|