Utilizarea repertoriul pianistic autohton în procesul didactic din Republica Moldova
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
538 0
SM ISO690:2012
GUPALOVA, Elena. Utilizarea repertoriul pianistic autohton în procesul didactic din Republica Moldova. In: Tradiţie şi inovare în cercetarea ştiinţifică, Ed. 6, 29 septembrie 2016, Bălţi. Bălţi: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2017, Ediția 6, Vol.1, pp. 156-159. ISBN 978-9975-50-202-3..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Tradiţie şi inovare în cercetarea ştiinţifică
Ediția 6, Vol.1, 2017
Conferința "Tradiţie şi inovare în cercetarea ştiinţifică"
6, Bălţi, Moldova, 29 septembrie 2016

Utilizarea repertoriul pianistic autohton în procesul didactic din Republica Moldova


Pag. 156-159

Gupalova Elena
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
Disponibil în IBN: 15 mai 2019


Rezumat

The present article arguments the necessity of including of such works in the peda-gogical repertoire with an aim of solving of a lot of didactic problems of art - aesthetic and profes-sional education of pianists. Research offers some recommendations on studying compositions of the modern Moldavian authors in a class of a special piano of medium level musical institutions of the Republic of Moldova. Studying of the national repertoire for piano should promote acquaintance of pupils to national culture and art as a whole, and also to development of the whole spectrum of performing techniques and devices.

Cuvinte-cheie
studying, pedagogical repertoire, national culture, education of pianists, didactic problems, compositions of the modern, Moldavian authors