Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
868 13 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-09-19 10:40 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
792.82.02 (1) |
Театр. Сценическое искусство. Драматические представления (546) |
SM ISO690:2012 BEȚIȘOR, Angela. Compoziţia scenografică — parte componentă a operei coregrafice. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2018, nr. 1(32), pp. 139-143. ISSN 2345-1408. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | ||||||||
Numărul 1(32) / 2018 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | ||||||||
|
||||||||
CZU: 792.82.02 | ||||||||
Pag. 139-143 | ||||||||
|
||||||||
Descarcă PDF | ||||||||
Rezumat | ||||||||
În articol sunt abordate aspecte ale compoziţiei scenografice ca parte componentă a unei opere coregrafice. Prin analiza spectacolelor montate de maeştri de balet clasici, autorul constată interesul sporit al coregrafilor faţă de utilizarea raţională şi eficientă a spaţiului scenic pentru exprimarea conţinutului unei opere coregrafice. Autorul identifică şi justifică necesitatea utilizării simultane a liniilor orizontale şi verticale nu numai în coregrafie şi scenografie, dar şi în „textul dansat”; argumentează importanţa utilizării concordante a spaţiului scenic ca mijloc de expresie artistică în procesul de creare al unui spectacol coregrafic. |
||||||||
Cuvinte-cheie scenografie, artă coregrafică, spectacol coregrafic, spațiu scenic, compoziţie scenică, maestru de balet, scenography, choreographic art, choreographic work, stage space, ballet performance, ballet master |
||||||||
|