Compoziţia scenografică — parte componentă a operei coregrafice
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
868 13
Ultima descărcare din IBN:
2024-09-19 10:40
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
792.82.02 (1)
Театр. Сценическое искусство. Драматические представления (546)
SM ISO690:2012
BEȚIȘOR, Angela. Compoziţia scenografică — parte componentă a operei coregrafice. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2018, nr. 1(32), pp. 139-143. ISSN 2345-1408.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică
Numărul 1(32) / 2018 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831

Compoziţia scenografică — parte componentă a operei coregrafice

Scenog raphic composition as an element of a choreog raphic work

CZU: 792.82.02

Pag. 139-143

Bețișor Angela
 
Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice
 
 
 
Disponibil în IBN: 10 aprilie 2019


Rezumat

În articol sunt abordate aspecte ale compoziţiei scenografice ca parte componentă a unei opere coregrafice. Prin analiza spectacolelor montate de maeştri de balet clasici, autorul constată interesul sporit al coregrafilor faţă de utilizarea raţională şi eficientă a spaţiului scenic pentru exprimarea conţinutului unei opere coregrafice. Autorul identifică şi justifică necesitatea utilizării simultane a liniilor orizontale şi verticale nu numai în coregrafie şi scenografie, dar şi în „textul dansat”; argumentează importanţa utilizării concordante a spaţiului scenic ca mijloc de expresie artistică în procesul de creare al unui spectacol coregrafic.

The article examines the aspects of the scenographic composition as an element of a choreographic work. The author provides an analysis of ballet performances based on choreography classics’ works, which allows concluding that the problem of using the scene as means of expression has attracted ballet masters’ interest for a long period. The author identifies and justifies the necessity of the simultaneous use of horizontal and vertical lines not only in choreography and scenography but also within the dance texts. The authors argue for the adequacy of using the scene as means of expression while staging choreographic works.

Cuvinte-cheie
scenografie, artă coregrafică, spectacol coregrafic, spațiu scenic, compoziţie scenică, maestru de balet,

scenography, choreographic art, choreographic work, stage space, ballet performance, ballet master