Relatia dintre profilul de personalitate si strategiile de abordare a conflictului la studenti
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
618 11
Ultima descărcare din IBN:
2023-03-20 20:26
SM ISO690:2012
GROZA (VERDEŞ), Angela. Relatia dintre profilul de personalitate si strategiile de abordare a conflictului la studenti. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului : Conferința științifică anuală a profesorilor și cercetătorilor UPS „Ion Creangă”, Ed. 17, 20 martie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2015, Seria 17, Vol.1, pp. 112-117. ISBN 978-9975-46-239-6.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului
Seria 17, Vol.1, 2015
Conferința "Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului "
17, Chișinău, Moldova, 20 martie 2015

Relatia dintre profilul de personalitate si strategiile de abordare a conflictului la studenti


Pag. 112-117

Groza (Verdeş) Angela
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 1 martie 2019


Rezumat

The research from this article presents the influence of personality on solving conflicts in students. this study allowes us to identify the personality and the startegic contacts that students use in conflict situations. Confrontation is determined of folowing factors of personality: inteligence, trends of domination, high strength of superego, radicalism of own ideas and high and frequent tension. Colaboration is influenced by confident atitude, self- doupt, low level of integration in society, and in the group of friends, expansiveness, emotional stability, low saciabity and hipersensitivity. Determinants of compromise are: inteligence, expansiveness, a high level of integration and distrust in own power.