Articolul precedent |
Articolul urmator |
618 11 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-03-20 20:26 |
SM ISO690:2012 GROZA (VERDEŞ), Angela. Relatia dintre profilul de personalitate si strategiile de abordare a conflictului la studenti. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului : Conferința științifică anuală a profesorilor și cercetătorilor UPS „Ion Creangă”, Ed. 17, 20 martie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2015, Seria 17, Vol.1, pp. 112-117. ISBN 978-9975-46-239-6. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului Seria 17, Vol.1, 2015 |
||||||
Conferința "Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului " 17, Chișinău, Moldova, 20 martie 2015 | ||||||
|
||||||
Pag. 112-117 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The research from this article presents the influence of personality on solving conflicts in students. this study allowes us to identify the personality and the startegic contacts that students use in conflict situations. Confrontation is determined of folowing factors of personality: inteligence, trends of domination, high strength of superego, radicalism of own ideas and high and frequent tension. Colaboration is influenced by confident atitude, self- doupt, low level of integration in society, and in the group of friends, expansiveness, emotional stability, low saciabity and hipersensitivity. Determinants of compromise are: inteligence, expansiveness, a high level of integration and distrust in own power. |
||||||
|