Dimensiuni ale relationarii pedagogului social cu beneficiarii
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
986 2
Ultima descărcare din IBN:
2023-03-04 10:01
SM ISO690:2012
CREANGĂ (DAVIDESCU), Elena. Dimensiuni ale relationarii pedagogului social cu beneficiarii. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului: Conferința științifică anuală a profesorilor și cercetătorilor UPS „Ion Creangă”, Ed. 18, 23-24 martie 2016, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2016, Seria 18, Vol.2, pp. 64-69. ISBN 978-9975-46-294-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului
Seria 18, Vol.2, 2016
Conferința "Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului "
18, Chişinău, Moldova, 23-24 martie 2016

Dimensiuni ale relationarii pedagogului social cu beneficiarii


Pag. 64-69

Creangă (Davidescu) Elena
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 27 februarie 2019


Rezumat

Social pedagogue is developing his activity in various institutions for people in difficulty, and the final purpose of his intervention is enabling the client. This thing is realized by a process of education and learning, that needs a long lasting interaction between social pedagogue and beneficiary. This interaction is materialized in relation that is built between them along the time. While constructing the relation pedagogue-educated, we can guide ourselves, with big chances of success on the basic principles of the non directive therapy, that are: building up a relation, unconditioned acceptance of beneficiary; making of a climate of tolerance; recognition and reflection of sentiments; respect for beneficiary; client shows you the way; principle of non acceleration of change; establishing some limits.