Articolul precedent |
Articolul urmator |
616 21 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-21 14:02 |
SM ISO690:2012 VÎRLAN, Maria, FRUNZE, Olesea. Stil educativ defectuos– cauza a comportamentului deviant. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului: Conferința științifică anuală a profesorilor și cercetătorilor UPS „Ion Creangă”, Ed. 18, 23-24 martie 2016, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2016, Seria 18, Vol.1, pp. 164-170. ISBN 978-9975-46-293-8. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului Seria 18, Vol.1, 2016 |
|||||
Conferința "Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului" 18, Chișinău, Moldova, 23-24 martie 2016 | |||||
|
|||||
Pag. 164-170 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
At the moment in the Republic of Moldova, the deviance remains an open question at which the scientific community and policy makers are looking for optimal solutions to remedy the problem. The justification of these solutions comes from education status of global social subsystem, which makes deviance to be included in the etiology of a variety of causes: economic, social, cultural, legal variables with proper education. Further in this article we reveal the empirical data on generating factors of deviant behavior, obtained after questioning delinquent minors. |
|||||
|