Фантастическое начало в романтических произведениях Э.Т.А. Гофмана
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1087 13
Ultima descărcare din IBN:
2023-09-19 19:23
SM ISO690:2012
НИКУЛЧЯ, Екатерина. Фантастическое начало в романтических произведениях Э.Т.А. Гофмана. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Umanistice), 2007, nr. 4, pp. 267-271. ISSN 1811-2668.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Umanistice)
Numărul 4 / 2007 / ISSN 1811-2668 /ISSNe 2345-1009

Фантастическое начало в романтических произведениях Э.Т.А. Гофмана

Pag. 267-271

Никулчя Екатерина
 
Бельцкий Государственный Университет "Алеку Руссо"
 
 
Disponibil în IBN: 10 decembrie 2013


Rezumat

Cercetarea categoriilor esenţiale ale fantasticului demonstrează că divizarea existenţei în două lumi incompatibile (realitatea şi lumea imaginaţiei), care devine mai intensă în visuri, viziuni, halucinaţii, pe de o parte, şi în descrierea lumii după modelul universal, pe de altă parte, este numai aparentă. Legătura dintre realitatea obiectivă şi lumea fantasticului se efectuează prin intermediul numeroaselor metamorfoze (schimbarea îmbrăcămintei, balul de măşti), influenţa cărora duce receptorul la un alt nivel, unde are loc penetrarea unei lumi în alta. Confuzia celor două lumi se escalează prin identificarea parţială, mai rar absolută a autorului cu naratorul sau protagonistul. Toate categoriile analizate produc, dar şi exagerează, caracterul fantastic al operelor lui E.T.A. Hoffmann, marele reprezentant al romantismului german.

The research of the main features of fiction demonstrates that the existence is divided into two contradictory worlds: the real world and the world of fantasy. This division is intensified in dreams, visions, hallucinations on the one hand and in the universal picture of the discribed/represented world on the other hand. But this division only seems to exist. There is a connecting-link between the objective reality and the fantasy world. These are numerous metamorphoses (changing of clothes, masquerade). Their influence leads the recipient to another level, where the penetration of one world into the other one takes place. The confusion of the two worlds is intensified by the partial, seldom even complete identification of the author with the narrator or with the main character. All the investigated categories cause and intensify the fantasy-character in the works of E.T.A. Hoffmann, the represantative of late romanticism in Germany.