Studiu privind schimbarea paradigmelor de gândire în educatia pentru mediu
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
689 36
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-26 13:34
SM ISO690:2012
STAN, Simona Nicoleta, STRATEANU, Amalia Geanina, NICOLAE, Marian, CISLARU, Cristian Stefan. Studiu privind schimbarea paradigmelor de gândire în educatia pentru mediu. In: Biodiversitatea în contextul schimbărilor climatice, 23 noiembrie 2018, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat “Dimitrie Cantemir”, 2018, Ediția a 2-a, pp. 384-388. ISBN 978-9975-3178-9-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Biodiversitatea în contextul schimbărilor climatice
Ediția a 2-a, 2018
Conferința "Biodiversitatea în contextul schimbărilor climatice"
Chișinău, Moldova, 23 noiembrie 2018

Studiu privind schimbarea paradigmelor de gândire în educatia pentru mediu


Pag. 384-388

Stan Simona Nicoleta1, Strateanu Amalia Geanina2, Nicolae Marian1, Cislaru Cristian Stefan3
 
1 Universitatea Bioterra, Bucureşti,
2 Academia Româna,
3 Inspectoratul General pentru Imigrari
 
 
Disponibil în IBN: 29 ianuarie 2019


Rezumat

The current major concerns of mankind with regard to biodiversity, food safety and security, demographic growth, pollution, the energy crisis, ecosystem productivity, environmental protection and environment are only a part of the contemporary concerns that environmental education must say the word.  An analysis of the situations that generates global environmental problems highlights the need for an extensive environmental curriculum with studies on human behavior, crisis and disaster management, bioeconomics, psychology of thinking styles, neuroscience, etc. The design of new programs should be directed to proactive behaviors and leadership, to entrepreneurship and innovation, with a direct impact on the ability to find solutions to solve environmental problems.

Cuvinte-cheie
educaţie, ecologie, ecosistem, neuroștiințe, sustenabil