Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
730 14 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-12 12:19 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
78(478) (142) |
Музыка (1808) |
SM ISO690:2012 BARBAS, Valeria. Fenomenologia muzicii contemporane academice în contextul globalizării. Perspective de cercetare. In: Arta , 2018, nr. 2(AV), pp. 57-63. ISSN 2345-1181. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Arta | ||||||
Numărul 2(AV) / 2018 / ISSN 2345-1181 /ISSNe 2537-6136 | ||||||
|
||||||
CZU: 78(478) | ||||||
Pag. 57-63 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Studiul de faţă relevă apariţia fenomenologiei muzicale în contextul globalizării şi mutaţiilor paradigmei culturale a secolelor XX–XXI, având în vedere schimbările din muzica occidentală din Europa de Vest. În Republica Moldova, domeniile semioticii aplicate sau fenomenologiei muzicale reprezintă un câmp nou de investigaţie. Explorarea fenomenologică a muzicii nu se rezumă la dimensiunea esteticului, implicând cunoştinţe ample şi analiza în profunzime a actului muzical. În prezenta cercetare este evidenţiată necesitatea investigaţiilor interdisciplinare pe acest palier de sondare ştiinţifcă, sunt menţionate primele elaborări în direcţia de cercetare a fenomenologiei muzicale din literatura de specialitate, punctând diverse perspective de cercetare fenomenologică a actului sonor, inclusiv în muzica contemporană academică, cu aplicabilitate în muzica electroacustică. În analiza muzicii ca fenomen, se conturează problematica vastă – în desprinderea unei metode de caracterizare a experienţei estetice, ţinând cont de dimensiunile corporale afective, temporale, spaţiale şi culturale ale muzicii/artei. Astfel, apelarea la instrumentarul fenomenologic va oferi perspective noi în investigarea actului muzical creativ, interpretativ şi de receptare. |
||||||
Cuvinte-cheie fenomenologie muzicală, muzică contemporană, globalizare, muzică electroacustică., musical phenomenology, contemporary music, globalization, electroacoustic music. |
||||||
|