Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1458 113 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-18 15:00 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
069.01(498) (2) |
Музеи. Постоянные выставки (505) |
SM ISO690:2012 CREŢU, Mirela. Muzeu. Management. Performanţă. De la un muzeu funcţional la un muzeu performant. In: Buletin Ştiinţific. Revista de Etnografie, Ştiinţele Naturii şi Muzeologie (Serie Nouă) , 2017, nr. 27(40), pp. 126-158. ISSN 1857-0054. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Buletin Ştiinţific. Revista de Etnografie, Ştiinţele Naturii şi Muzeologie (Serie Nouă) | ||||||
Numărul 27(40) / 2017 / ISSN 1857-0054 | ||||||
|
||||||
CZU: 069.01(498) | ||||||
Pag. 126-158 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Muzeul trebuie analizat in calitate de organizație. Definirea muzeului ca organizație cuprinde identitatea, evoluția și complexitatea sa, intr-o măsură mai mare decat o face instituția „statică”. Paradigmele muzeale au evoluat pe parcursul timpului, devenind un spațiu deschis pentru comunicare prin patrimoniu; de la „privilegiul” vizitării muzeului la „satisfacerea necesităților publicului”. Muzeele, ca instituții publice, sunt refractare schimbărilor – nimic nu se schimbă, ele nu-și realizează obiectivele, dar dețin „monopolul” intr-un anumit domeniu (deopotrivă ca spațiu geografic și reprezentare a patrimoniului). Muzeul nu urmărește să obțină profit financiar, dar să răspundă așteptărilor sociale. Performanța in muzee poate fi definită și ca un rezultat de excelență, nu doar ca atingerea unor indicatori de performanță, demonstrand funcționalitatea sa intrun anume moment temporal, față de un standard particular. Din acest motiv, propunem pentru muzee necesitatea de a satisface cerințele celui de-al patrulea E – excelența. Un muzeu performant este: a) o organizaţie care invaţă, care işi autoimpune (prin conştiinţă şi profesionalism), işi asumă şi atinge standarde suplimentare faţă de cele de funcţionare (suficiente pentru supravieţuire), stabilite pe baza cunoaşterii şi invăţării; b) o organizație care se (re)poziționează pe piața ofertei turismului cultural, devenind un spațiu al comunicării/edutainmentul și iși definește viziunea, misiunea și obiectivele strategice ținand cont de interesul colectiv al societății; c) o organizație care se orientează spre cele trei E-uri, indeplinind „contractul social” și care aplică un management strategic, orientat și concis, avand un fundament științific, drept metodă pentru atingerea performanței sale. Muzeul performant este „organizaţia care invaţă şi se dezvoltă permanent ca un mijloc de comunicare a patrimoniului adaptat prezentului, pentru indeplinirea la standarde cat mai inalte a nevoilor de edutainment ale societăţii, pe baza unui management strategic orientat in acest sens”. |
||||||
Cuvinte-cheie muzeu – muzeu performant, performanţă – performanţă muzeală, managementul performanţei, cercetare exploratorie, viziune, misiune, patrimoniu, public, organizaţie care invaţă, strategie, balanced scorecard |
||||||
|