The Impact of Physical Education Activities on the Pupils’ Health Condition from Special Medical Group
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
868 12
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-21 21:47
SM ISO690:2012
KARP, Ion, BRANIŞTE, Gheorghe, HÎNCU, Leonid. The Impact of Physical Education Activities on the Pupils’ Health Condition from Special Medical Group. In: 4th Central and Eastern European LUMEN International Scientific Conference on Education, Sport and Health, 29-30 septembrie 2017, Iași. Iași, România: LUMEN Conference Center, 2017, pp. 66-69.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
4th Central and Eastern European LUMEN International Scientific Conference on Education, Sport and Health 2017
Conferința "4th Central and Eastern European LUMEN International Scientific Conference on Education, Sport and Health"
Iași, Romania, 29-30 septembrie 2017

The Impact of Physical Education Activities on the Pupils’ Health Condition from Special Medical Group


Pag. 66-69

Karp Ion1, Branişte Gheorghe1, Hîncu Leonid2
 
1 State University of Physical Education and Sport,
2 Direcţia generală educaţie, tineret şi sport mun. Chişinău (DGETS)
 
 
Disponibil în IBN: 27 decembrie 2018


Rezumat

The studies conducted by the Ministry of Health, with the support of the World Health Organization and some specialists in the field of physical education, sports, kinesiotherapy and recreation demonstrate that health state, development and motor trainingof pupils in pre-university institutions are decreasing year after year.As a consequence of unsolving the listedstringent deficiencies, in this paper we addressed the issue on the impact of physical education activities on the health state of pupils from special medical group and on the development of human potential. The objectives of the present research are oriented towards experimental restructuring and argumentation of the curriculumcontents for pupils from special medical groups as well as of the organizing methodology and carrying out physical education activities that will influence the improvement of the health conditionindices. By applying theoretical conceptualization methods (theoretical analysis and generalization of literature data, studying and generalizing documents regarding the design, organizing and monitoring of physical education lessons in special medical groups) and praxiological (pedagogical observation, medical-pedagogical  examinations, pedagogical experiment; testing the indices of motor development and physical training, sociological survey, statistical and mathematical methods of processing and interpreting the obtaineddata) we found that the research results contributed to the improvement of the health indices of the children in the pre-university education by organizing and performing the activities of physical education with pupils from special medical groups.

Studiile realizate de Ministerul Sănătăţii, cu suportul Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii şi al unor specialişti din domeniul educaţiei fizice, sportului, kinetoterapiei şi recreaţiei demonstrează că starea sănătăţii, gradul de dezvoltare şi de pregătire motrice a elevilor din instituţiile preuniversitare scad din an în an. Drept consecinţă a nesoluţionării carenţelor stringente enumerate, în prezentul articol am abordat problema referitoare la impactul activităţilor de educaţie fizică asupra stării de sănătate a elevilor din grupa medicală specială şi asupra dezvoltării potenţialului uman. Obiectivele cercetării de faţă rezidă în restructurarea şi argumentarea experimentală a conţinutului curriculumului de instruire a elevilor din grupe medicale speciale, precum şi a metodologiei de organizare şi desfăşurare a activităţilor de educaţie fizică, ce ar influenţa direcţionat asupra îmbunătăţirii indicilor stării de sănătate. Prin aplicarea unor metode de conceptualizare teoretică (analiza teoretică şi generalizarea datelor literaturii de specialitate, studierea şi generalizarea documentelor privind proiectarea, organizarea şi monitorizarea lecţiilor de educaţie fizică în grupe medicale speciale) şi praxiologice (observaţia pedagogică; examinări medico-pedagogice; experimentul pedagogic; testarea  indicilor dezvoltării motrice şi ai pregătirii fizice, sondajul sociologic, metodele statistico-matematice de prelucrare şi interpretare a datelor) am constatat că rezultatele obţinute în cercetare au contribuit la îmbunătăţirea indicilor stării de sănătate a copiilor din învăţământul preuniversitar prin organizarea şi desfăşurarea obligatorie a activităţilor de educaţie fizică cu elevii din grupele speciale medicale.

Cuvinte-cheie
health, physical education, physical deficiencies, pupils, special medical group, motor activities, curriculum