Inteligența socială: conceptualizare și măsurare
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
868 50
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-14 10:28
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.9(075.8) (5)
Психология (3368)
SM ISO690:2012
ROBU, Viorel, BULBOACĂ, Gabriel. Inteligența socială: conceptualizare și măsurare. In: EcoSoEn, 2018, nr. 1-2, pp. 211-217. ISSN 2587-344X.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
EcoSoEn
Numărul 1-2 / 2018 / ISSN 2587-344X /ISSNe 2587-425X

Inteligența socială: conceptualizare și măsurare

Social intelligence: conceptualization and measurement

CZU: 159.9(075.8)

Pag. 211-217

Robu Viorel1, Bulboacă Gabriel2
 
1 Universitatea „Vasile Alecsandri”, Bacău,
2 Universitatea Liberă Internaţională din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 6 decembrie 2018


Rezumat

Există un volum mare de studii publicate care descriu rolul-cheie al inteligenței sociale. Acest domeniu include o conștientizare a situațiilor interpersonale și a dinamicii sociale care le guvernează și o cunoaștere a strategiilor de interacțiune care pot ajuta o persoană să își atingă obiectivele în relațiile cu ceilalți. Au fost făcute mai multe încercări de identificare și de măsurare a dimensiunilor inteligenței sociale. După cum spune H. Gardner în cartea sa bine cunoscută, Frames of Mind, ”Capacitatea de a cunoaște sinele și de a-i cunoaște pe ceilalți este o parte inalienabilă a condiției umane, precum capacitatea de a cunoaște obiecte sau sunete, și merită să fie investigată...”. Astfel, lucrarea noastră este o încercare de a introduce educatorii și psihologii în universul conceptual și empiric al inteligenței sociale.

There is a large volume of published studies describing the key role of social intelligence. This domain includes an awareness of interpersonal situations and the social dynamics that govern them, and a knowledge of interaction strategies that can help a person achieve his or her objectives in dealing with others. Several attempts have been made to identify and measure the dimensions of social intelligence. As H. Gardner states in his well-known book, Frames of Mind, “The capacity to know oneself and to know others is an inalienable a part of the human condition as is the capacity to know objects or sounds, and it deserves to be investigated...”. Thus, our paper is an attempt to introduce educators and psychologists into the conceptual and empirical universe of social intelligence.

Cuvinte-cheie
inteligenţă socială,

inteligență emoțional-socială, măsurare.