Cu privire la necesitatea unei strategii naţionale de formare a vorbitorului cult / independent de limba română
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
750 4
Ultima descărcare din IBN:
2019-02-14 21:19
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02:811.135.1 (47)
Общие вопросы дидактики и методики воспитания и обучения (1201)
Балканские романские языки (1455)
SM ISO690:2012
HADÎRCĂ, Maria. Cu privire la necesitatea unei strategii naţionale de formare a vorbitorului cult / independent de limba română. In: Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”, 2018, nr. 3(50), pp. 119-123. ISSN 1857-0461.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”
Numărul 3(50) / 2018 / ISSN 1857-0461 /ISSNe 2587-3687

Cu privire la necesitatea unei strategii naţionale de formare a vorbitorului cult / independent de limba română

On the need for a strategy to develop educated / independent speakers of the romanian language

CZU: 37.02:811.135.1

Pag. 119-123

Hadîrcă Maria
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 1 decembrie 2018


Rezumat

Articolul conţine o analiză succintă a stării de fapt în problema formării vorbitorului cult / independent (pentru alolingvi) în limba română, evidenţiază posibilităţi de intervenţie pedagogică la nivel de curriculum şcolar, sugerează necesitatea elaborării unei strategii naţionale privind fortificarea statutului limbii române, prin programe de stat, politici lingvistice şi educative.

The article contains a brief analysis of the actual situation regarding the formation of the cultivated / independent speaker (for others than Romanian speakers) in Romanian, highlights the possibilities of pedagogical involvement at the level of the school curriculum. It also suggests the necessity of elaborating a national strategy regarding the strengthening of the status of the Romanian language through public programs, linguistic and educational policies

Cuvinte-cheie
pedagogie, limba română, scop educațional, competenţă de comunicare,

fenomen educativ, context specific, vorbitor cult, strategie naţională.