Psychological safety of the educational environment in secondary schools as a factor of innovative activities motivation for the ukrainian teachers
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
825 15
Ultima descărcare din IBN:
2023-03-22 21:25
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.9.07[371.12+373.5]:001.895(477) (1)
Психология (3383)
Общее школьное образование. Общеобразовательная школа (2013)
Общая методология. Научные и технические методы исследований, изучения, поисков и дискуссий. Научный анализ и синтез (1145)
SM ISO690:2012
BONDARCHUK, Olena. Psychological safety of the educational environment in secondary schools as a factor of innovative activities motivation for the ukrainian teachers. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2018, nr. 9(119), pp. 216-220. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(119) / 2018 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Psychological safety of the educational environment in secondary schools as a factor of innovative activities motivation for the ukrainian teachers

Siguranța psihologică a mediului educațional în învățământul gimnazial ca factor de motivare a activităților inovatoare ale profesorilor ucrainieni

CZU: 159.9.07[371.12+373.5]:001.895(477)

Pag. 216-220

Bondarchuk Olena
 
University of Management Education NAES
 
 
Disponibil în IBN: 28 noiembrie 2018


Rezumat

The article deals with the problem of the correlation between the psychological safety of the educational environment of the school and the motivation of the Ukrainian teachers' innovative activity. The essence and basic signs of psycho-logical safety of the educational environment of secondary schools are revealed. The insufficient level of psychological safety of the educational environment is shown for more than one third of Ukrainian teachers. The results of analysis of variance showed statistically significant differences in psychological safety of teaching staff by gender: males feel psychologically safer than female (p<0,01); age and professional experience, with the growth of which teachers feel less safer (p<0.01); positions: managers feel more psychologically protected than the teaching staff (p<0.01). The data of the ANOVA of the features of the innovative activity motivation of teachers depending on the level of psychological safety of the educational environment are presented. The assumption about the psychological safety of the educational en-vironment as an important condition for the innovative activity of the institution of secondary education is proved. It is stated that the safer the teachers feel, the more they are motivated to innovate, on the contrary, the resistance to inno-vations becomes much smaller (p<0.01). The advisability of the development of the motivation of innovative activity of teachers is shown, taking into account the necessity of creating a psychologically safe educational environment.

În articol este analizată interacțiunea dintre siguranța psihologică a mediului educațional și motivația pentru inovație la profesorii ucraineni. În acest sens, este dezvăluită esența și caracteristicile de bază ale siguranței psihologice a me-diului educațional din învațamântul gimnazial. Nivelul insuficient de siguranță psihologică în mediul educațional apare la mai mult de o treime din profesorii ucraineni. Rezultatele analizei varianței au demonstrat diferențe statistice semni-ficative în ceea ce privește siguranța psihologică a cadrelor didactice în funcție de gen: profesorii bărbați se simt mai siguri din punct de vedere psihologic, comparativ cu profesorii femei (p<0,01); odată cu creșterea vârstei și acumularea experienței profesionale profesorii se simt mai puțin siguri (p<0,01); managerii se simt mai protejați din punct de vedere psihologic decât personalul didactic (p<0,01). În articol sunt prezentate datele ANOVA privind caracteristicile moti-vației pentru activități inovatoare la profesori în funcție de nivelul de siguranță psihologică pe care aceștia o simt în mediului educațional. Studiul confirmă ipoteza privind siguranța psihologică a mediului educațional ca fiind o condiție importantă pentru activitatea inovativă în cadrul instituției de învățământ secundar. Se identifică că, cu cât mai în sigu-ranță se simt profesorii, cu atât mai motivați sunt să vină cu inovații, diminuându-se rezistența la inovații (p<0,01). Astfel, considerăm oportună dezvoltarea motivației pentru activitățile inovatoare la cadrele didactice în contextul necesității de a crea un mediu educațional sigur din punct de vedere psihologic.

Cuvinte-cheie
educational environment, psychological safety, teacher, innovation, motivation,

resistance to innovation.