Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
867 28 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-22 11:01 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
316.6:004.738:159.923.2-053.6 (1) |
Социальная психология (960) |
Связь компьютеров. Сети ЭВМ. Вычислительные сети (514) |
Психология (3362) |
SM ISO690:2012 PALADI, Aliona. Identitatea virtuală la adolescenți. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2018, nr. 9(119), pp. 58-61. ISSN 1857-2103. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 9(119) / 2018 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
CZU: 316.6:004.738:159.923.2-053.6 | ||||||
Pag. 58-61 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Identitatea reală este dobândită pe parcursul vieții, dar mai cu seamă se amplifică în perioada adolescenței. Ea depinde de aprecierea ori dezaprecierea celorlalți și de modalitatea de procesare cognitivă a acestor informații despre sine. Formarea unei identități se referă însă și la spectrul virtual, care, la rândul său, completează profilul persoanei cu calități și trăsături individuale, care uneori nu sunt racordate la personalitatea adolescentului. Identitatea virtuală reprezintă o parte componentă a personalității care trăiește în contextul actual al societății contemporane și reprezintă o formațiune mai nouă din punct de vedere științific. Profilul virtual (avatarul) este adesea idealizat și are drept scop acumularea unor aprecieri și comentarii bazate pe admirație, aprecierea pozitivă ori pe confirmarea unor virtuți. Între identitatea virtuală și dependența de Internet există legătură care se poate explica prin faptul că timpul petrecut în exces în spațiul cibernetic, în afară de simptomele fizice (precum oboseala, cefaleea etc.), declanșează la adolescenți anumite trăiri și stări deprimante care pot fi explicate prin neconcordanța dintre Eul real și cel virtual. |
||||||
Cuvinte-cheie spațiu virtual, avatar (profil virtual), adolescent vulnerabil, identitate, interrelaționare virtuală, evadare (efugionism). |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <creators> <creator> <creatorName>Paladi, A.</creatorName> <affiliation>Universitatea de Stat din Moldova, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Identitatea virtuală la adolescenți</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2018</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>1857-2103</relatedIdentifier> <subjects> <subject>spațiu virtual</subject> <subject>avatar (profil virtual)</subject> <subject>adolescent vulnerabil</subject> <subject>identitate</subject> <subject>interrelaționare virtuală</subject> <subject>evadare (efugionism).</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>316.6:004.738:159.923.2-053.6</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2018-11-01</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>Identitatea reală este dobândită pe parcursul vieții, dar mai cu seamă se amplifică în perioada adolescenței. Ea depinde de aprecierea ori dezaprecierea celorlalți și de modalitatea de procesare cognitivă a acestor informații despre sine. Formarea unei identități se referă însă și la spectrul virtual, care, la rândul său, completează profilul persoanei cu calități și trăsături individuale, care uneori nu sunt racordate la personalitatea adolescentului. Identitatea virtuală reprezintă o parte componentă a personalității care trăiește în contextul actual al societății contemporane și reprezintă o formațiune mai nouă din punct de vedere științific. Profilul virtual (avatarul) este adesea idealizat și are drept scop acumularea unor aprecieri și comentarii bazate pe admirație, aprecierea pozitivă ori pe confirmarea unor virtuți. Între identitatea virtuală și dependența de Internet există legătură care se poate explica prin faptul că timpul petrecut în exces în spațiul cibernetic, în afară de simptomele fizice (precum oboseala, cefaleea etc.), declanșează la adolescenți anumite trăiri și stări deprimante care pot fi explicate prin neconcordanța dintre Eul real și cel virtual.</p></description> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>Real identity is acquired in the course of life, but, above all, it increases during adolescence. It depends on the appreciation or disapproval of others and on the cognitive processing way of the about information about self. The formation of an identity also refers to the virtual spectrum, which in turn complements the personal profile with individual qualities and characteristics that sometimes are not linked to the personality of the teenager. Virtual identity is a part of the personality that lives in the contemporary context of the modern society and represents a newer formation from a scientific point of view. The virtual profile (avatar) is often idealized, and aims to accrue some appreciations and comments based on admiration, positive appreciation or the confirmation of virtues. There is a link between virtual identity and Internet addiction, which can be explained by the fact that excess time spent in cyberspace, apart from physical symptoms such as fatigue, headache, etc., triggers teenagers՚ certain feelings and depressing states that can be explained through the mismatch between the real and the virtual ego.</p></description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>