Modelul teoretic al dezvoltării imaginației creative în perspectivă axiologică
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
809 12
Ultima descărcare din IBN:
2023-07-09 19:13
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.036 (246)
Воспитание. Обучение. Образование (14269)
SM ISO690:2012
ROȘCA-CEBAN, Daniela, ARBUZ-SPATARI, Olimpiada. Modelul teoretic al dezvoltării imaginației creative în perspectivă axiologică. In: Revistă de știinţe socioumane , 2017, nr. 3(37), pp. 10-23. ISSN 1857-0119.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revistă de știinţe socioumane
Numărul 3(37) / 2017 / ISSN 1857-0119 /ISSNe 2587-330X

Modelul teoretic al dezvoltării imaginației creative în perspectivă axiologică

The theoretical model of the development of creative imagination in axiological perspective

CZU: 37.036

Pag. 10-23

Roșca-Ceban Daniela, Arbuz-Spatari Olimpiada
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 25 noiembrie 2018


Rezumat

Desfășurarea activităților profesionale ale viitoarelor cadre didactice implică necesitatea formării competenţelor creative pentru gestionarea situaţiilor imprevizibile şi dezvoltarea personală. Din perspectivă pedagogică, imaginația creativă presupune respectarea posibilităților de a acționa după propria voință sau dorință a educaților, a modului creativ de a gândi și monitorizarea orientării lor socioafective. La nivel științific, studierea imaginației creative face parte din cercetarea epistemologică a unora dintre problemele pedagogiei în domeniul artisticoplastic – indigența procesului creator.

Developing the professional activities of future teachers implies the need to train creative skills to manage unpredictable situations and personal development. The creative imagination from the pedagogical perspective presupposes the observance of the possibilities to act according to the will or desire of the educators, the creative way of thinking and the monitoring of their socio-affective orientation. The study of creative imagination at the scientific level is part of the epistemological research of some of the pedagogical problems in the artistic and plastic field - the indigenousness of the creative process.

Cuvinte-cheie
imaginaţie creativă,

principiile imaginației creative, modelele procesului de învățământ.