Motivarea cadrelor didactice din învățământul preuniversitar
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1181 148
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-07 20:00
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.12 (195)
Воспитание. Обучение. Образование (14213)
SM ISO690:2012
PATRAŞCU, Dumitru, PLEŞCAN, Monica-Vasilica. Motivarea cadrelor didactice din învățământul preuniversitar. In: Revistă de știinţe socioumane , 2018, nr. 1(38), pp. 76-84. ISSN 1857-0119.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revistă de știinţe socioumane
Numărul 1(38) / 2018 / ISSN 1857-0119 /ISSNe 2587-330X

Motivarea cadrelor didactice din învățământul preuniversitar

Motivation des enseignants dans l`enseignement préuniversitaire

CZU: 371.12

Pag. 76-84

Patraşcu Dumitru, Pleşcan Monica-Vasilica
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 24 noiembrie 2018


Rezumat

Această lucrare propune o analiză prin prisma teoriilor motivației, în special a teoriei expectanțelor, a principalilor factori care stimulează gradul de motivare al angajaților în cadrul unei organizații. Acești factori sunt exemplificați la nivelul organizației școlare și constituie un ansamblu de resurse pentru educația incluzivă/integrată, fiind creionat climatul organizațional, expectanțele cadrelor didactice, modalitățile de stimulare a motivației în rândul cadrelor didactice în funcție de nivelul de experiență, precum și considerații privind viitorul organizației.

Cet article propose une analyse du point de vue des théories de la motivation, en particulier la théorie des attentes, des principaux facteurs qui stimulent la motivation des employés au sein dune organisation. Ces facteurs sont illustrés au niveau de lorganisation scolaire, à savoir un centre de ressources pour léducation inclusive/intégrée, le climat organisationnel, les attentes des enseignants, les motivations des enseignants en fonction du niveau dexpérience, ainsi que des considérations sur lavenir dorganisation.

Cuvinte-cheie
teoria expectanței, nivel de motivare, centru de resurse pentru educația inclusivă/integrată, modalități de stimulare