Metodologia studiului genurilor musicale în formarea competențelor elevului-pianist în școala de muzică
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
576 0
SM ISO690:2012
GRANEŢKAIA, Lilia, LIULEAVA, Angela. Metodologia studiului genurilor musicale în formarea competențelor elevului-pianist în școala de muzică. In: Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii, 29 noiembrie 2017, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2017, Ediția 3, pp. 137-142. ISBN 978-9975-132-99-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii
Ediția 3, 2017
Conferința "Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii"
Bălți, Moldova, 29 noiembrie 2017

Metodologia studiului genurilor musicale în formarea competențelor elevului-pianist în școala de muzică


Pag. 137-142

Graneţkaia Lilia1, Liuleava Angela2
 
1 Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi,
2 Şcoala de muzică, or.Glodeni
 
 
Disponibil în IBN: 22 noiembrie 2018


Rezumat

The article deals with the problem of piano interpretation skills in pupils in the music school. The author considers that the formation of these competences will influence the well-selected repertoire, and in particular, it is advisable to study harmoniously all the basic genres studied in the music school, such as amateur creations (sonatins, rondo, variations, sonatas) Polyphonic creations (pre-classical dances, canon, prelude, fugue, inventions, etc.) miniature pieces (lyrical pieces, concert, instrumental lied), studies. The author analyzes from  the musical, aesthetic, historical, stylistic, technical, etc., the musical content of the pianistic creations studied by the students of the music school.

Cuvinte-cheie
piano lesson, musical repertoire,

interpretative skills, genres of instrumental music