Repere psihologice ale teoriei C.A. Martienssen în arta pianistică românească
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
1162 9
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-27 20:56
SM ISO690:2012
GRANEŢKAIA, Lilia. Repere psihologice ale teoriei C.A. Martienssen în arta pianistică românească. In: Viaţa cotidiană în spaţiul Est-European din cele mai vechi timpuri până în prezent: abordări interdisciplinare, Ed. 1, 30 octombrie 2018, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Institutul Patrimoniului Cultural, 2018, p. 39. ISBN 978-9975-84-058-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Viaţa cotidiană în spaţiul Est-European din cele mai vechi timpuri până în prezent: abordări interdisciplinare 2018
Conferința "Viaţa cotidiană în spaţiul Est-European din cele mai vechi timpuri până în prezent: abordări interdisciplinare"
1, Chișinău, Moldova, 30 octombrie 2018

Repere psihologice ale teoriei C.A. Martienssen în arta pianistică românească


Pag. 39-39

Graneţkaia Lilia
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 9 noiembrie 2018



Teza

In comunicare se prezintă conceptul interpretativ-pedagogic a lui C.A. Martienssen, profesor german, pianist, fondatorul unei noi şcoli psihologice. Această școală este răspandită de la inceputul secolului al XX-lea și vine in locul automatismului lipsit de gandire care a caracterizat (in cea mai mare parte) metodica predării pianului din secolul al XIX-lea. Astfel, in locul concepţiei anatomo-fiziologice răspandită la inceputul secolului al XIX-lea, şi-a croit drum inţelegerea pentru rolul primordial al conştiinţei in interpretarea la pian, precum şi a importanței auzului muzical – auzul fizic şi auzul interior – şi necesitatea educării lui. Conceptul „psihologic” a fost acceptat și dezvoltat in diferite școli pianistice naționale. Autoarea analizează realizările pedagogiei pianistice romaneşti din perspectiva valorificării conceptului psihologic inaintat. Sunt abordate cercetările metodice ale lui Th. Bălan, F. Musicescu, M. D. Răducanu, A. Pitiş, I. Minei şi alţii.