Analiza interpretativă a imaginii muzicale – strategie didactică în formarea profesorului de muzică
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1071 13
Ultima descărcare din IBN:
2021-11-28 23:38
SM ISO690:2012
GRANEŢKAIA, Lilia. Analiza interpretativă a imaginii muzicale – strategie didactică în formarea profesorului de muzică. In: Artă şi Educaţie Artistică , 2007, nr. 1(4), pp. 145-154. ISSN 1857-0445.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Artă şi Educaţie Artistică
Numărul 1(4) / 2007 / ISSN 1857-0445

Analiza interpretativă a imaginii muzicale – strategie didactică în formarea profesorului de muzică

Pag. 145-154

Graneţkaia Lilia
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 16 decembrie 2013


Rezumat

The article treats the problem of the streamline of the process of instrumental preparation of the future music teacher. The author treats the interpretative analysis of the musical image as a specific and efficient didactic strategy in the formation of the music teacher. The characteristic of this type of analysis is based on the integral and multiaspectual approach of the musical work from different points of view: musical, aesthetical, psychological, interpretative and didactic. The strategy is recommended to facilitate the process of the creation of artistic image of the music work.