Prizonier în propria țară. pr. martir Dimitrie Bejan (1909-1995)
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
703 4
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-03 20:16
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
94(498) (448)
Румыния. Республика Румыния (133)
SM ISO690:2012
DÂMBU, Ion. Prizonier în propria țară. pr. martir Dimitrie Bejan (1909-1995). In: Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei, 7 iunie 2018, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, 2018, Vol.2, pp. 262-266. ISBN 978-9975-88-042-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei
Vol.2, 2018
Conferința "Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei"
Cahul, Moldova, 7 iunie 2018

Prizonier în propria țară. pr. martir Dimitrie Bejan (1909-1995)

CZU: 94(498)

Pag. 262-266

Dâmbu Ion
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 25 octombrie 2018


Rezumat

Healed by all the complexes with which we are infesting from the outside, we must recover in our collective, ancestral and national memory, the fighters, the heroes, the martyrs, the saints, to set us the way forward, because we betrayed and sold on nothing we were: in Yalta (February, 412,1945) and Malta (December, 2-3,1989). In other words, liturgical and historical: "Remember!" Without becoming the apologists of a course of thought and action that is eminently Christian, we allow a historical-nationalist reflex (until the love of nation and country has been declared a crime and punished as) and make a necessary memory of a Church personality, Father Martyr DIMITRIE BEJAN, a model of culture, moral rectitude and spiritual experience. The subject of this present paper is relevant since it attempts to highlight the answer of the Church to the numerous and more and more insidious postmodernist challenges, complex and tragic through its desperate effort to limit its own disintegration, but also as a stage in a redefinition which is beyond the scope of human knowledge.

Cuvinte-cheie
martyr, memory, knowledge, historical, church