Articolul precedent |
Articolul urmator |
1213 23 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-11-05 09:58 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
378.147.02:004 (8) |
Высшее образование. Университеты. Академическое обучение (2565) |
Информационные технологии. Вычислительная техника. Обработка данных (4173) |
SM ISO690:2012 VÎȘCU, Irina. Utilizarea tehnologiilor informaționale și comunicaționale în învățarea active. In: Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei, 7 iunie 2018, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, 2018, Vol.2, pp. 165-169. ISBN 978-9975-88-042-8. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei Vol.2, 2018 |
||||||
Conferința "Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei" Cahul, Moldova, 7 iunie 2018 | ||||||
|
||||||
CZU: 378.147.02:004 | ||||||
Pag. 165-169 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Active learning is a technique that can be thought of as a cognitive involvement of the minds of students through externally stimulated thinking and physical actions. Active learning changes the emphasis from the teacher and the transmission of the course content to the student and the active engagement of the material. Through active learning techniques and modeling by the teacher, students have given up their traditional role of passive receptors and learn and practice how to understand knowledge and skills and use them significantly. Active learning involves offering students opportunities to talk meaningfully, write, read and reflect on the content, ideas, problems and concerns of an academic subject. |
||||||
Cuvinte-cheie TIC, învăţarea activă, tehnici de învățării active, metode învățării active |
||||||
|